Sådan at forstå og beregne-3dB båndbredde af opamp?

L

lhlbluesky

Guest
for et lukket kredsløb opamp, hvis den dominerende pol er kompleks, f.eks as-a + b * jeg, så hvordan at forstå og beregne-3dB båndbredde af opamp? Hvis en opamp har en kompleks pol eller nul, så hvad er meningen med det? Udover, som vi ved, GBW (åben) = GBW (lukket), så hvad er forholdet p2 (den anden pol) for åbne og lukkede kredsløb? Endelig, hvad er forskellen på UGF og GBW, og hvordan man kan forstå dem? og hvad er forholdet mellem dem? pls hjælp mig, tak til alle.

[Quote = lhlbluesky] for et lukket kredsløb opamp, hvis den dominerende pol er kompleks, f.eks as-a + b * jeg, så hvordan at forstå og beregne-3dB båndbredde af opamp? Hvis en opamp har en kompleks pol eller nul, så hvad er meningen med det? Udover, som vi ved, GBW (åben) = GBW (lukket), så hvad er forholdet p2 (den anden pol) for åbne og lukkede kredsløb? Endelig, hvad er forskellen på UGF og GBW, og hvordan man kan forstå dem? og hvad er forholdet mellem dem? pls hjælp mig, tak til alle. [/quote] Dine spørgsmål røre ved det grundlæggende og fortjener temmelig lange forklaringer. En god lærebog anbefales. Ikke desto mindre, her er nogle svar i korte: (1) Pole frekvens wp = størrelse (-a + j * b), og pol Qp = wp/2a. (2) For Qp = 0,7071 WP = w (3dB) for et 2. ordens system, for andre Qp værdier: kig ind i de tilsvarende tabeller for de forskellige low pass tilnærmelser (3) I tilfælde af et andet kompleks pol par, at situationen er en smule mere involveret, men i de fleste tilfælde kan man håndtere systemet omtrent lige så af 2. orden. (4) UGF og GBW er identiske for en enkelt pole system. I tilfælde af en anden stang GBW er større end UGF. (5) UGF er den frekvens, hvor gevinsten størrelsesorden er 0 dB. ____________ Håber dette kunne afklare en smule.

tak LVW, men kan du anbefale et beslægtet bog eller nogle relaterede papirer, pls?

[Quote = lhlbluesky] takket LVW, men kan du anbefale et beslægtet bog eller nogle relaterede papirer, pls? [/Quote] Måske filteret primer hjælper (se attachement)

lhlbluesky, hensyn til første del af dit spørgsmål: Lad bi = jwb The-3dB punkt opstår, når den virkelige og imajinary dele er lige. A = WB w3db = a / b Regards, Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back