Sådan at placere bypass kondensator til BG575 BGA pakke

F

fangll

Guest
Jeg brugte Xilinx XC2V2000-BG575 pakke. Den Vcore spænding er 1,5 V med næsten 40 Vcore pin, og 3.3V IO spænding med 50 pin. Jeg synes det er svært at sætte hver strøm-pin med en bypass kondensator så tæt som muligt på chip. Alle kan give nogle placere råd?

Generelt bør bypass kondensatorer så tæt som muligt .. I tilfælde af BGA, vil du aldrig være i stand til at gøre det præcist .. Desuden kan du ikke placere dem på den anden side af komponenten på grund af den routing tæthed omkring chippen .. Jeg bruger BGA 357 til PowerPC og jeg skal bare placere en eller flere 100NF cap tæt på hver gruppe af stifter .. Pas på at du har 2 forsyningsspændinger det betyder, at Deres magt fly bør udarbejdes først efter magt ben fordelingen .. Så Caps med lidt større værdier bør være omkring 1 - 2 cm langt fra chippen .. Vær også bemærket, at det er svært og kan være umuligt at få printet dirigeres hvis du forsøgte at tilslutte strøm ben til caps, før du tilføjer vias at oprette forbindelse til magten flyet .. så, blot tilføje lidt større værdier end 100NF eller lægge mere end én kasket af 100NF tæt på hver gruppe af magt stifter (u kan også bruge tantlum hætter tæt på chippen) og tilslut strøm ben direkte til magten fly fra Vias .. (Normalt er magt stifter distribueres til at gøre det muligt at trække strøm fly som zig-zag form) .. hensyn meshmesh

Til high-speed komponenter, som vi har nu, er ikke 100NF lidt stor som første linje i forsvaret afkobling cap? Den selv-resonant freq kan være ganske lav med 100NF, og du kan få brug hætten hjælper meget langt over denne freq i Z (F) kurve. Derfor vil den fælles landbrugspolitik impedans allerede være for store til at slukke skifte krusning på sit højeste frekvens komponenter. Ville ikke 10nF i 0402 placeret tættest derefter 100NF 0603 placeret lidt yderligere bedre? Tantal kunne placeres inches væk fra den del

Tantal kan kun arbejde omkring eller under 1 MHz. For høj frekvens, du må hellere få magt og jord fly som nærmere som muligt. Og sted mindst én keramiske hætter under chip, er NP0 dielektrika anbefales. Efter min mening er den fælles landbrugspolitiks første vigtige:.)

en god idé er at placere kondensatoren på den anden side af brættet, whitout lukke BGA bolden. i dette tilfælde kan du placere tættere kondensator. hvis man læser de foreslåede applikationer Bemærk Du kan også se, hvilke slags kondensator er bedre at bruge. Bye G.

[Quote = ifarmer] Tantal kan kun arbejde omkring eller under 1 MHz. For høj frekvens, du må hellere få magt og jord fly som nærmere som muligt. Og sted mindst én keramiske hætter under chip, er NP0 dielektrika anbefales. Efter min mening er den fælles landbrugspolitiks første vigtige .:)[/quote] Nogle bemærkninger, ingen ordspil bestemt ... Det er den normalt nødvendigt at sikre en ordentlig afkobling til jorden af alle BGA forsyning pin. Ved de høje frekvenser stødt på nu, betyder det, at de laveste værdsatte cap (= den største selv-resonant freq cap) bør være så tæt på BGA pin som muligt, hvilket er normalt under stiften på den anden side af brættet. Valget af NP0 er discutable. Selvom NPO er vel den mest temp stabilt og de mindre påvirket af spændingen over den, dens volumetrisk kapacitet er lille og kondensator ville helt sikkert brug for en større pakke end en X7R én. Derfor ville placeringen af flere NP0 hætter blive problematisk i tætte BGA er og parasitære induktans af den længere rute fører ville stige på grund af denne byrde. Mens Y5U eller X5R bestemt ikke til at komme i betragtning til stabilitet grunde, X7R er normalt det bedste valg for tæt pin afkobling. Større værdier af X7R hætter er også nemme at finde for de mere fjerne forskudte cap værdier (100NF eller endda 4.7UF).

Du kan blæser ud Via fra BGA til de 4 hjørne af Chip. I dette tilfælde, vil du have plads i midten af Chip og du kan placere afkoblingen Caps lige derinde på opposit side. Den Caps du kan bruge, er 0603 eller mindre.

Vellykket afkobling af hurtige chips brug for så lavt impedanser / seriel induktans, at routing fra en pin til midten af chippen kan allerede for meget længde. I nogle tilfælde som Xilinx FPGA'er, har du så mange forskellige forsyninger (herunder VREFs og VCCOs) til rute for hver af de otte banker, at du ville have til at proppe en masse af hætter i BGA midterste område. Dette område er ikke fri for ben i tilfælde af en BG575 og for nogle enheder, betyder det, signaler, der skal dirigeres til periferien, mens de leverancer, forsøge at gøre det modsatte.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back