Sådan at udligne netto længde???

S

s3034585

Guest
Hi Guys Jeg er ny til PCB design. Kan nogen pls fortælle mig hvordan man udligne netto længde. Jeg har en FPGA og en mikrocontroller på printet og skal rute adressen og data bus. PCB er en 4 lag og jeg forsøger at dirigere data om øverste lag og tilføje nederste lag. På grund af pin layout af bufferen til tilføjelse og databus, net med forskellige længder .... således kan nogen pls fortælle mig hvordan man udligne dem. Jeg har læst mange steder, der forsøger at dirigere dem i en zigzag måde. Samtidig jeg også læst, at routing af data og adresse bus skal være parallelle, jeg mener alle de add og datalinjer skal være parallelle med hinanden ... Dette er contraditory til hvad der bliver sagt i udligner netto længder ... fyre pls hjælpe mig med at forstå dette mere tydeligt ... thanks in advance Tama

Den hurtigste måde at opnå lige netto længder er at bruge en autorouter som specctra at gøre routing. Du bliver nødt til at definere regler opretter min og max spor længder. Jeg gør det regelmæssigt, når routing DDR Ram ... I PCB Værktøj: 1. Opret en klasse (for denne exersize lader navngive klassen "length_match") for alle signaler, der kræver længde matching. Klasse og regel setup forskel mellem Layout platforme. Så dette vil afhænge af, hvad layout værktøj, du bruger. 2. Tilføj alle ønskede net til klasse: length_match 3. Indstil min og max netto længde garn i klassen. (For DDR Ram er det normalt + /-25mils for D's og andre kritiske signaler) En måde at finde ud af dette er at trække det længste forbindelsen først, og derefter basere alle andre signaler på denne ene. 4. I dette tilfælde da det er et 4-lags bestyrelse Jeg vil også opsætte klasse til ruten kun lag 1 og 4 eliminerer interne lag. Også, hvis det er muligt jeg ikke ville tillade autorouter at placere lederbaner ved fræsning. Dette kan defineres i klasse regler for layout værktøj. 5. sende databasen til router og AutoRoute eneste klasse "length_match". Det vil tage et par omgange at gøre, men ved slutningen af ​​dagen vil du have meget ens længder. meget tættere end at forsøge at gøre det manuelt. Tro det eller ej, det vil også spare tid .... Jeg vil med glæde hjælpe dig videre hvis det er nødvendigt. Eda

Hej Rame, edaedaeda Tak for dine svar, og de oplysninger, du gav. edaedaeda, bruger jeg ALTIUM desiner 6,7. kan du pls give mere information om hvordan du sætter det op i alitum desiner 6,7. PCB indeholder microcontroller, FPGA, SDRAM og en udvidelse stik. det største problem, hvad jeg har, er, at ikke hele adressen, data bus kører til alle enheder. i dette tilfælde hvordan man tilpasser de redskaber. fx adresse bus er A [20 .. 1], men nu kun et [11 .. 0] går til ekspansion bord, A [16 .. 1] går til FPGA (som bliver brugt som en vædder), A20 .. 0 ] gå til SDRAM. jævnfør placering, er SDRAM meget tæt til mikrocontrolleren, derefter FPGA og derefter ekspansion stik. og jeg er over for problemer i matchende disse garn. I ALTIUM desiner er der en mulighed for udligne netto lenths, og autorouter men det dosnt rute ordentligt. Har nogen brugt det før, hvis så pls hjælpe mig med at sætte den op. Jeg er ny til denne software samt dermed spørger mange??. På forhånd tak. Tama

Bare følg nedenstående trin. 1. Gå til design regler. 2. Vælg Høj hastighed mulighed. 3. Vælg matchede netto længder, højreklikke musen og vælge nye regel. 4. Vælg nettet klasse og indstille længden.

Hej eswar_babu77 Jeg prøvede den måde, du har foreslået, men når jeg starter den automatiske ruten den ruter i en meget hap Hazzard måde ... kan du pls hjælpe i denne ... skal jeg nødt til at sætte noget andet ... thanks in advance Tama

hej, hvordan indstille længden matchende i kadence allegro 16,2?

du er nødt til at indstille begrænsninger i Constraint manageren som pr dine behov ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back