Sådan bestemmes parametrene for parasitiske pnp transistorer

L

leonken

Guest
Når jeg designer en bandgap spænding reference, jeg er nødt til at bruge en parasitisk pnp transistor til at generere en Vbe spænding. Jeg valgte en 0.35um CMOS proces for vores design. Men foundary ikke give nogle informationer om en sådan parasitisk pnp transitor. Mine spørgsmål er: 1. Hvem kan give mig et eksempel på transitor for Hspice simulering. 2. Sådan desing / kontrollere nogle parametre såsom: Er, n ... at kontrollere værdien af ​​Vbe er temperaturkoefficient? Tak!

hvis du har format models.why kan du ikke bygge en model?

Du kan styre Er efter område, men for bangap Er værdien ikke så vigtigt. For ideel junction n = 1, men for rigtig enhed i kan være lidt anderledes (sædvanlig højere end 1). Det kaldes ikke-idealitet koefficient, så du kan ikke styre det. Det er stærkt recommenden at bruge støberi model med pålidelige temperaturkoefficienter. Du kan også designe bandgap uden støberi model, men i dette tilfælde vil du nødt til at lave et design korrektion efter første wafer køre og temperatur test.

Du kan styre Er efter område, men for bangap Er værdien ikke så vigtigt. For ideel junction n = 1, men for rigtig enhed i kan være lidt anderledes (sædvanlig højere end 1). Det kaldes ikke-idealitet koefficient, så du kan ikke styre det. Det er stærkt recommenden at bruge støberi model med pålidelige temperaturkoefficienter. Du kan også designe bandgap uden støberi model, men i dette tilfælde vil du nødt til at lave et design korrektion efter første wafer køre og temperatur test.

Hvis du laver en kontakt med støberiet, og underskrive nogle sth, fortælle dem, du vil tape ud til dem, vil de give din model, og design regler

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back