Sådan bruger du 2 eller 3 seriel kommunikation i PIC?

E

emperor81

Guest
Hai ... Jeg er ny for PIC ... Jeg har tænkt mig at bruge disse chip til min prroject ... Men problemet er, jeg skal bruge enten to eller tre seriel kommunikation, og jeg ved ikke hvordan ... Kolde nogen derovre, kan du hjælpe mig ...

Hvis du bruger PIC16 serie, du skal gennemføre en software kommunikation, og du kan finde på nettet mange implementeringer. Det er op til dig, hvordan styre kommunikationen flow. Selvfølgelig kan du finde to hardware USART på PIC18FXX20 serien ....

En software USART kan implimented, men vil tage hårdt på din databehandling. Jeg har for nylig brugt en MAX3100 SPI USART i et projekt med stor succes. Alle de praktiske grynet timing og formateringen er udført af MAX3100 og microcontroller bruger SPI til grænseflade til det. SPI bruger meget få ressourcer og er nem at impliment. Den MAX3100 er en enkelt USART men jeg tror der er andre i området med mere end én i en pakke. Jeg kan levere nogle C-kode, hvis u kan lide.

Jeg planlægger at bruge PIC16F877A ... Men jeg har aldrig prøvet at forstå, hvad lave u mener med "... gennemføre en software kommunikation ..." ? Jeg prøvede søge via internettet, men jeg kunne ikke finde det .... Hvilke ord skal jeg bruge til at søge? Eller gjorde u betyde, at det hele afhænger af den måde jeg programmere den? Og om de skemaer, hvordan skulle jeg gøre det? Var der nogen kender den webside, der kunne hjælpe mig? : (Jeg har kun fundet kredsløb med en seriel comm ... Jeg prøvede at tjekke for PIC 18F, men det synes det samme ...:?

Jeg vil gerne, sinkplaat. Thanks. Ca u omfatter skemaer?

Han betyder, at hvis UC, du bruger, ikke har hardware til seriel kommunikation, skal du gennemføre denne af software, hvis du kender godt formatet for transmissionen.

U mener, hvis chippen har en seriel I / O, kan jeg gøre mere end én seriel I / O og styre det ved hjælp af software (med lås for at vælge den serielle port)?

Du sagde, du vil bruge F877A, det har hardware USART. Så for tiden, glemmer bare om software implementering af den.

Så i dette tilfælde, kan jeg bare bruge dekoder til at vælge, hvilken seriel port jeg vil bruge, hvis jeg vil bruge mere end én seriel port ... Thanks ...

PIC du bruger, har en hardware USART. En hardware USART gør tingene lettere, da alt hvad du skal gøre er at initialisere det og pumpe dine data til / fra en bestemt register. En software USART er en USART implementeret i software, ved en proces, der kaldes bit-banging, hvor du skubbe / læse bits ud af et GPIO pin henhold til den serielle RS232-protokollen. Derfor er det rent software i naturen. Software USART'er, som er software, giver en høj overhead på instruktion cykler så mange cykler der er nødvendige for en enkelt read / write operation, og derfor ikke anbefales. Du kan nok ikke have flere USART'er aktive på samme tid. En ting du kan gøre er dog at multiplex / demultiplex hardware USART benene på flere DB-9 enheder.

emperor81 skrev:
Hai ... Jeg er ny for PIC ... Jeg har tænkt mig at bruge disse chip til min prroject ... Men problemet er, jeg skal bruge enten to eller tre seriel kommunikation, og jeg ved ikke hvordan ... Kolde nogen derovre, kan du hjælpe mig ...
Hvis du er ny for PIC det er ikke den bedste idé at starte dit første projekt med 2 eller 3 serielle porte. Også du har ikke fortalt os, hvis du skal til at programmere i assembler eller et andet languaje. Jeg anbefaler stærkt at starte med en lille model, som du kan håndtere flydende hardware + software. Når du får fuld kontrol, kan du tilføje andre funktioner, skridt for skridt. Bare min mening, humber555.

emperor81 skrev:
Hvis du er ny for PIC det er ikke den bedste idé at starte dit første projekt med 2 eller 3 serielle porte. Også du har ikke fortalt os, hvis du skal til at programmere i assembler eller et andet languaje. Jeg anbefaler stærkt at starte med en lille model, som du kan håndtere flydende hardware + software. Når du får fuld kontrol, kan du tilføje andre funktioner, skridt for skridt. Bare min mening, humber555.

Glem alt om at bruge en software emuleret USART medmindre din MCU har intet at gøre andet end at kontrollere en knap og sende et par af bytes ... Snarere end at tilføje en ekstern USART, bruge en PIC18FXX20 (disse familie-enheder har to USART'er indbygget)

Jeg er ny til PIC ... Men, min vejleder på udkig efter to @ tre seriel kommunikation, inden han tillod mig at gå videre med projektet ... Så jeg vælger at bruge PIC ... Nå, jeg prøv først ....

Hej, jeg tror, du tilbringer for meget at tale, gå på arbejde, kan vi tilbyde dig tre løsning til implementeringer det op til dig og dit projekt krav for at vælge en. Jeg laver en skematisk for dig ... tager det kun en henvisning ...

Er der nogen kan skrive det: Serial Port Complete "bog?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back