Sådan Creat en solid uregelmæssig 3D objekt i HFSS

A

anglerep

Guest
Hej, jeg bruger HFSS 9.0. Jeg kunne ikke finde ud af at Creat en fast genstand, der har uregelmæssig form? Jeg kan tegne polylinje, men det er "hule" indeni. Alle råd er værdsat. Ang [/b]

Hej! Hvis du kan bruge Autocad, trækker det i Autocad og eksport brug acisout funktion. Efter at brugen import funktion i HFSS. BG, Eddie

oprette en lukket polylinje bruge kommandoen Cover overflade, der skal konvertere polylinje til lukkede overflade og feje overfladen dette skulle producere solid. SL

Secondalinea: Tak for dit svar. Kan du forklare lidt mere detaljeret om hvordan man gør det? Lige nu kan jeg bygge en "hule" lukket polylinje, som din instruktion vil jeg bruge dække ansigter kommando til at dække alle de ansigter. Hvad mener du om "sweep"? Fordi fra hvad jeg forstå, bare jeg lavede en lukket overflade, for eksempel, som jeg lige har bygget et hus med en bulding materiale til vægge. Men inde i væggene er det stadig "hule", det er kun luft. Jeg kan ikke definere det materiale inde i huset på samme måde som væg materiale. Tilbage til HFSS, jeg kan stadig ikke gøre "solid" objekt. Ang [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 minutter: [/color] [/size] huang77: Thans for dit svar. På dette tidspunkt ved jeg ikke hvordan man laver 3D-objekt i Autocad. Jeg har kun en 2D tegning i AutoCAD. Er det svært at ændre det til 3D? Ang.

Hvad mener du med uregelmæssige? Er det en geometri, der ikke kan foretages af strengpresning eller dreje en overflade?

Zappa: Jeg mente uregelmæssig kun fordi jeg ikke kan bruge uafgjort funktion (boks, cylinder, kegle ...) for at tegne formen, som jeg har i strukturen. Jeg vil uploade et billede af det. Det er en 2D-tegning, jeg vil have denne form med vis tykkelse, således at det ville være en 3D solid genstand, at jeg kan definere et materiale til det (fx aluminium). Tak, Ang.
68_1158345838.JPG
[size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 timer 10 minutter: [/color] [/size] Hej, alle: Jeg tror, ​​jeg løse problemet ved at bruge feje funktion og Creat en sti til at definere tykkelsen af ​​objektet. Tak for din venlige hjælp! Ang.

Jeg har ikke været i stand til at finde ud af at extrude en plan overflade i HFSS mig selv, så jeg brugte en CAD-program til at tegne 3-D ekstruderet geometri, eksport som *. lør-fil, og derefter importere den i HFSS. Dette virkede for mig. Jeg har ikke AutoCAD, så jeg ved ikke hvordan man ekstruderer en overflade i AutoCAD. Du bør være i stand til at finde ud af, hvordan man ved at søge efter "extrude 'i menuen Hjælp eller manuel. Prøv det.

Hej, Selvom mit spørgsmål denne gang er ikke relateret til det emne, jeg stadig stille mit spørgsmål i denne tråd på grund af tanken om kontinuitet. Mit spørgsmål er nu: Hvordan definerer jeg jordplanet for strukturen vist ovenfor. To blå regioner skal defineres som jorden. Fra HFSS jeg kun se en "infinited jordplan" valgmulighed, men min struktur er ikke uendelig, er det sikkert at bruge denne mulighed? Tak, Ang

Først trækker de lukkede uregelmæssig form, og derefter presse den. Tegn derefter den hvide formen del og extrude det igen, derefter udtrække den hvide del ud. Derefter bygge inde portion (samme måde som de to andre), og derefter flytte det ind (når flytte det, så sørg sætte ordinat system på uregelmæssige portion, ellers vil de ikke på samme plan). Nu har jeg problemer med, hvordan du importerer til HFSS.

Hej Jeg tegner en polylinje i hfss og jeg dont kende, hvordan kan jeg konvertere den til flyet, hvis du ved, så send til min email pegah.modaberan @ yahoo.com Jeg har brug for det kan du hjælpe mig

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back