Sådan direkte interface 220C AC linje af mikroorganismer?

B

BabyTiger

Guest
Hvordan kan jeg direkte interface 220V AC linje mikrocontroller til detektering nulgennemgang. Pls rådgive eksempel kredsløb, som har sikkerheds-og robust kredsløb.

U HAV at opbygge et nul corssing detektorkredsløb .. når spændingen på linie 0V mikrocontrolleren adgang linien .. tats den sikreste metode til at drive Power Line kommunikation.

Hvis du bruger en PIC micro controller kan du direkte conect AC linje til påvisning af nul-kryds over 20 mega ohm modstand i 220VAC og 5mg modstand i 110VAC. derefter nul kryds kan påvises ved hjælp af software.

ja ... du kan se ca. noter til microchip.com, hvilket forklarer hver deatils ganske godt.

Tak, Pls give mig linket eller eksempel kredsløb. Men hvis jeg skal bruge opto til at isolere, pls rådgive mig.

Hej BabyTiger, kan du finde den app noten og kildekode Hvis jeg husker, de gør det uden en opto-isolator. Venlig hilsen, Robert

Tag et kig på billedet nedenfor .. For 220Vac alt hvad du behøver at gøre er at øge værdien af ​​10kΩ modstand til 18-20kΩ eller bruge en 1.5μF kondensator (normeret til 250Vac) .. Regards, IanP

Kære IanP Kunne du beskrive dette kredsløb?. Derfor 1.5uF kondensatoren kan anvendes til modstanden i 220V?. Kan jeg bruge 1.5uF kondensator i 110V?. Kan du fortælle mig om bearbejdning af D5 og R2?. Tak

1.5μF kondensator @ 230V vil tillade den samme mængde af strøm, som 3μF @ 120 VAC .. Så for 110/120Vac operation, du kan bruge 3μF cap .. D5 (11V zenerdiode) sammen med R2 (13.5kΩ) bestemmer bredden af ​​th positiv puls på Q1 solfanger - jo højere zenerspændingen det bredere er pulsen .. R2 værdi er ikke kritisk, og omslaget kan anvende noget mellem 4.7kΩ - 20kΩ .. Regards, IanP

Hej Du kan bruge bare en lineær Transformer 220 ~ 5V. og brug din micro ADC dectect nulgennemgang Salam Hossam Alzomor www.ig.org

Kære Ianp Kan jeg direkte forbinde en AC-input opto som MOC256 til AC linje uden bro dioder?. Har du formler til beregning af værdien af ​​din kondensator?.

Tak Creative_35 og ravimacus Dine links er god info. Hvis nogen har en anden god link eller idé, pls tlf. mig det vide.

lave u ønsker at måle spænding og frekvens af udbuddet ved hjælp af microcontroller og vise det i LCD eller computer. Bedre du bruge et skridt ned transformer. Jeg havde givet nogle tutorials hvordan man gøre det ved hjælp af parallel-porten på computeren i min bog min erfaring i Parallelport Grænseflade du kan få det fra yahoo gruppe-booksbybibin http://groups.yahoo.com/group/booksbybibin/ [ / url]

Om 20Mohm løsning, ja jeg har netop prøvet og fungerer perfekt .. optokobler løsning har nogle ulemper på grund førte spændingsfald .. så pulsbredde er ikke nøjagtig 10ms ... Men 20M rsistor løsning er perfekt ... ps: ucontroller f628 venlig hilsen ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back