Sådan Flash Atmel ATTINY 2313 IC?

J

JRRED

Guest
Hej Alle,

Dette er fantastisk forum at være medlem.Jeg er meget newbie, og jeg har brug for hjælp til, hvordan man kan blinke ATTINY 2313 Atmel IC?Som programmør bruger jeg?Undgå enhver programmør derude at købe, og hvis der er Skema til at bygge min egen programmør?

Sorry for nogle spørgsmål,
Thnx ..
JR

Hej,

Der er masser af programmører for denne chip.Den afgørende faktor for at bygge videre på, er, om du har en dedikeret parallel port til rådighed eller ej.USB til parallel port adaptere vil ikke fungere.Du skal have en parallel port på bundkortet.Hvis ja, så

http://www.scienceprog.com/avr-isp/

er et eksempel på en simpel DYI programmør.Der er masser af andre varianter og alternative kredsløb.Bascom BASIC software kan køre nogle programmører.Avrdude fra WINAVR kan også konfigureres til en masse forskellige parallel port programmører.En anden programmeringssoftware er PonyProg.Forskning disse, og du vil finde Skema for hardware.

Hvis du kun har til rådighed serielle porte, så sandsynligvis bliver du nødt til at købe en programmør.Årsagen er, at programmør kræver en programmeret microcontroller som en af dette komponenter.Så det er ligesom hønen og ægget.Du skal bruge programmeret en del til at opbygge den programmør, og du har brug for en programmør til at programmere den del.

Hi Banjo,

Tak for svaret, og tak for linket.
Jeg gjorde kontrollere, at linket, og jeg har parallel port, men jeg har nogle præcis efter IC når jeg læser fra toppen af disse IC.

Atmel 0606
ATTINY2313V-10PU

Det har i alt 20 ben IC.og DIP men ikke overflade mount.

Jeg har også to COM1 og COM2 Port.

Hvordan gør jeg 20 PINS programmør?

Please hjælp mig med at gøre denne programmør.

Thnx for din hjælp kammerat ..
JR

Jeg bruger et program kaldet pony PROG at blinke det attiny2313.den bruger sin egen programer, at du kan bygge videre derhjemme for omkring $ 10.det
er en seriel programer.Jeg har glemt hjemmeside, men
jeg er ret sikker på, at hvis du lige google det, du finder den.held og lykke.

Hej Jimmy,

Jeg har følgende link til at købe denne type Programmør.

http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=14

Er det korrekt?Hvordan kan jeg plug mine 20 PINS ATTINY2313 IC?

Tak for din hjælp og undskyld, jeg er lige newbie og forsøge at lære og forstå.

Thnx,
JRLagt efter 39 minutter:Hej,

Jeg vil blot bekræfte, er dette den rigtige?

http://shop.gtronica.com/product_info.php?products_id=267

Thnx,
JR

vil der være en 20 dukkert sokkel på programmør, du lige har sat din t2313 i det, så når du
er færdig programmering, bare trække den ud og lægge det ind i, hvad der nogensinde du skal bruge det i. Jeg foreslår, at du bruger en IC puller at trække det, men hvis du ikke har en lige snage det langsomt med noget flad som en xacto.det slags hårdt for at trække den ud af stikket i hånden og ikke bøje ben.

oh ved den måde er der 2 versioner af programmør.forsøge at finde en, der
er en enkelt sidet PCB, og det
er et enkelt bord.ikke får den ene, der bruger alle de doogles.Lagt efter 20 minutter:eek:kay, da
jeg keder sig og havde intet at gøre.Jeg besluttede mig for at hjælpe dig med nogle af de ben arbejde.
ok første gå her for at downloade pcb billede:
h ** p: / / www.electronics-lab.com/projects/mcu/009/index.html
downloade pdf-fil.og brug det sidste billede.that's
the bottom side af PCB.Det næve billedet står Topside, og midt ene er silkscreen.
derefter gå her for at hente den nyeste version:
h ** p: / / www.lancos.com/

Tjek her.vil du finde masser af programmører for AVR microcontrollers

h ** p: / / www.avrfreaks.net/index.php?module=FreaksTools&func=viewTools&q=&category_id=57

Hej Jimmy,

Tak for dine to links, dets virkelig hjælpe mig til at bygge mig selv.

Men jeg har nogle spørgsmål, før start builiding.

1.Har jeg brug for følgende IC før start blinker min ATTINY2313?

U1?
U2 Jeg er nødvendige for sikker.
U3?
U4?
U5?
U6?

Resten af de dele jeg har brug for, men jeg har ovenfor i spørgsmål.

Jeg virkelig værdsat for din tid og hjælp.

Thnx,
JR

Hej Jimmy,

Tak for dine to links, dets virkelig hjælpe mig til at bygge mig selv.

Men jeg har nogle spørgsmål, før start builiding.

1.Har jeg brug for følgende IC før start blinker min ATTINY2313?

U1?
U2 Jeg er nødvendige for sikker.
U3?
U4?
U5?
U6?

Resten af de dele jeg har brug for, men jeg har ovenfor i spørgsmål.

Jeg virkelig værdsat for din tid og hjælp.

Thnx,
JR

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back