Sådan kommer du i gang med 8051 afledte SoC & C programm

C

czpir

Guest
Hvordan kan man komme i gang med en 8051 derivat SoC-og C-programmering for det samme.

[Quote = czpir] Hvordan får man i gang med en 8051 derivat SoC-og C-programmering for det samme. [/Quote] Jeg fik en vis erfaring i 8051 afledte. Måske kunne jeg give dig nogle tip. :)

Takket Waterman jeg dybest set lokking for at få hjælp til brug af I / O-pins til at interface til ekstern hukommelse eller lignende enheder som et Ethernet-Chip.

Det lyder som om, du forsøger at bruge memory-kortlagt IO teknik til eksterne registre (ikke SFR) til at kontrollere din chip. Denne metode anvendes bredt til 8051 derivater, såsom skærm controllere. Det er fordi den standard 8051 ICE med leverandørens speciel adapter kan bruges til fejlfinding. Ved anvendelse af denne art, kan du bruge PBYTE [] eller XBYTE [] (jeg formoder du bruger K_e_i_l C51 compiler) for at få adgang til eksterne registre og styre dine chips. For flere detaljer, se brugervejledningen til det compileren, du bruger. Håber dette hjælper!

Kære Waterman Tak! Ja dette er hvad jeg prøver at gøre. Jeg vil se på manualer. Lad mig vide, hvis tilknyttet hukommelse I / O ville kræve yderligere komponenter, der skal bruges til adressen dekodning? som en 7XX374 eller noget andet, eller kan jeg tilslutte hukommelsesenheden lige? Yderligere kan jeg gøre brug af 8051-port til hukommelseskort kortlagt I / O eller skal jeg er afhængig af port En port B?

Det afhænger. For nylig har jeg brugt en chip med kun 7 eksterne registre. Jeg kortlagt disse registre til 0xxxh, 1xxxh, 2xxxh, ~ 6xxxh. Det er jeg brugt XBYTE [0x0000], XBYTE [0x1000 ],... at få adgang til denne chip. Så jeg satte ikke 373 på tavlen. Kunne dog ikke alle programmer benytter denne ordning. Husk også at tilslutte / WR og / RD til din chip til skrive og læse. 8051 min chip =============== A8 A0 A9 A1 A10 A2 D [7 .. 0] D [7 .. 0] / WR / WR / RD / RD Måske har du brug for en 373 til låsen A0 ~ A7 (8051 aksjer disse stifter for data og adresse).

Kære Waterman: lol: Pobably jeg kan hjælpe dig ... Starte med at udforme fra Basics (den slags I / O du har på 8051 og dets perifere og den form for hukommelse, du vil grænseflade arbejde ud pin konfiguration og hukommelsen detaljer. og så absolut u wil være i stand til at forstå, hvor mange låse (afgjort en efter tilføjelser og data) u har brug for, hvis u ønsker at multiplex benene og bruge dem. Regds ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back