Sådan kontrolleres LCD 16 x 2

I

iVenki

Guest
Jeg bruger LCD 16 x 2 til visning af data, der kommer fra min mikroprocessor. Jeg har tilsluttet alt, men jeg fik ikke noget i displayet. Jeg ønsker at kontrollere, om min lcd virker eller ej, og hvis jeg har loddet perfekt eller ej. Hvordan skal jeg tjekke det?

Hej, Tjek kontrol stifter RS, RW og Aktiver er korrekt og også kontrollere databussen D0 til D7 som er LCD-data. For at sikre lodning, kan du kontrollere kontinuiteten fra microcontroller pin til LCD.

Dybest set ved jeg ikke noget om LCD 16 x 2. Du har sagt "Check kontrol stifter RS, RW og Aktiver er korrekt og også kontrollere databussen D0 til D7 som er LCD-data." Hvordan gør du det? [Color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 15:11 ---------- Forrige post var på 15:10 ----------[/SIZE] [/ color ] hvad der vil ske, hvis jeg giver alle 1 er fra D0 til D7?

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 15:13 -------- - Forrige post var på 15:11 ----------</span></span>
Jeg vil bare gerne se om min LCD virker eller ej. Jeg ønsker ikke at kontrollere, om jeg er i stand til at interface den med mikroprocessor lige nu. Så jeg tror ikke, det vil være nødvendigt at kontrollere RS, Rw og aktivere ben lige nu.

Hej, Tjek dette. Dette vil hjælpe til at interface ydre enheder til microcontroller.

Mit lcd virker. Ingen problem. Men jeg kan ikke få udgang. Jeg mener at der er nogle problemer med interface. Kan nogen hjælpe mig?

hej, kan jeg vide uden at kontrollere kontrol pins RS, RW og Aktiver, hvordan du fortæller din LCD virker?

Nå det var glødende, da jeg gav udbuddet. Jeg glemte at nævne dette. Jeg bruger ATMEGA 16L microcontroller.

Hvis du styrer baggrundsbelysningen pin af LCD, baggrundsbelysningen vil glød. Det gør ikke betyde, at LCD-arbejder. uden at kontrollere de LCD-pins, couldnt vi Udskriv data på LCD-skærmen.

Kunne problemet være sammen med din kode?, Eller vil du vide, at det er OK. hvorfor ikke sende koden her for andre at kontrollere.

Hvordan kan du tjekke, om LCD er i stand til at læse eller ej?

Er det muligt at skrive noget gennem de data, stifter D0 til D7 og RW, R og Aktiver ben? Hvis du kan give mig de nødvendige værdier for alle ben så jeg kunne kontrollere, om min LCD kan læse eller ej.

Hej, Send den skematiske og kode, så vi vil lade dig vide.

Jeg bruger LCD 16 x 2 til visning af data, der kommer fra min mikroprocessor. Jeg har tilsluttet alt, men jeg fik ikke noget i displayet. Jeg ønsker at kontrollere, om min lcd virker eller ej, og hvis jeg har loddet perfekt eller ej. Hvordan skal jeg tjekke det?
Du kan lave et lille program ved hjælp af denne tutorial og kontrollere, om dit LCD virker eller ej [url = http://www.avrfreaks.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t = 109880] Vis emne - [TUT] HD44780 (Character LCD) tidsdiagrammer:: AVR Freaks [/url]

Denne tutorial ville løse dit problem ... LCD | Grænsefladetilstødende LCD med AVR Microcontroller (Atmega16) [/url] Du kan henvise til "komponent" for mere information om LCD og mikrocontroller ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back