Sådan konverteres en sinusbølge med 100mV Vpp til firkantet bølge med jernbane til jernbane?

T

turtlewang

Guest
Hej alle, jeg ønsker at konvertere en sinusbølge clock signal til en firkantbølge ur. Den sinusbølge er et clock-signal genereret fra off-chip-signal generator. Det er frekvens er 2.5GHz, er det top til top værdi er 100mV. Jeg ønsker at designe et kredsløb til at konvertere dette ur signal til en firkant bølge med jernbane til jernbane. Så vil jeg bruge denne firkantbølge at clock mit CMOS kredsløb. Min proces node er TSMC 0.18um. Er der nogen vide, hvad er den fælles arkitektur til dette formål? Kan nogen anbefale mig nogle materialer? På forhånd tak!

Brug en komparator at konvertere sinuskurve til firkantbølge. Du kan rette den tærskel, baseret på den duty cycle, du ønsker. Fastgør sving med sammenligningsgrundlag baseret på spids til spids signal, du ønsker.

Takket Srinivasan, er der en anden måde at gøre dette job? Fordi jeg finder nogle kommercielle chip bruger ikke komparator.
Brug en komparator at konvertere sinuskurve til firkantbølge. Du kan rette den tærskel, baseret på den duty cycle, du ønsker. Fastgør sving med sammenligningsgrundlag baseret på spids til spids signalere, at du vil

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 08:58. - --------- Forrige post var på 08:42 ----------</span></span>
Nogle kredsløb, som genererer den tærskel spænding er nødvendig, hvis jeg bruger komparator til at gøre dette job. Fordi input uret er forskellen, jeg ønsker at bruge en slags forstærker for at gøre dette job. Men nu, jeg har ingen ideer om, hvordan det skal gøres.
Tak Srinivasan, er der en anden måde at gøre dette job? Fordi jeg finder nogle kommercielle chip bruger ikke komparator.

Fodring af en 2,5 GHz firkantet bølge med CMOS IO standard er ikke en seriøs mulighed. Du er nødt til at generere det på chip. Udtrykket firkantet bølge er tvivlsom til en 2,5 GHz ur alligevel. Du vil snarere forvente en slags afrundet trapez. Af forskellige årsager, ville du ønsker at bruge lav spænding forskellen signalering for uret. Forventer en 2,5 GHz fuld spænding gynge til et ur input lyder som en komplet design blindgyde.

Da uret er så hurtig, er det svært at køre det på PCB niveau. PCB parasit er så stort.

Ja, jeg ønsker blot at generere 2,5 GHz firkantbølge på chip. Den generation er baseret på sinusbølge som er fodret off-chip. Den sinuskurve er lav swing signal, som spids til spids værdi er 100mV.
Fodring af en 2,5 GHz firkantet bølge med CMOS IO standard er ikke en seriøs mulighed. Du er nødt til at generere det på chip. Udtrykket firkantet bølge er tvivlsom til en 2,5 GHz ur alligevel. Du vil snarere forvente en slags afrundet trapez. Af forskellige årsager, ville du ønsker at bruge lav spænding forskellen signalering for uret. Forventer en 2,5 GHz fuld spænding gynge til et ur input lyder som en komplet design blindgyde.

Enten differential forstærker (for forskellen clock-signal) eller selvstændig partisk inverter (til single ended). Yderligere invertere at øge niveauet.

Amplituden (spids til spids 100mV) er så lille. Self forudindtaget inverter måske ikke være OK.

Self forudindtaget inverter måske ikke er OK.
Det er ikke noget problem af inverter kredsløb som sådan, tror jeg. Men praktisk talt, ground bounce alvorligt interfers med den lille spænding. Af denne grund er en differential forstærker klart at foretrække. Jeg går ud fra, at løsningen kan findes i de fleste IC design lærebøger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back