Sådan opsætter frekvensområde i CST forbigående analyse?

V

vandrer hjerte

Guest
Når simulere en antenne, jeg indstille forskellige frekvensintervaller (0 ~ 3 og 0 ~ 6 GHz, resonansfrekvenserne af antennen er 0,9 og 2,4 GHz) for to transiente analyse hhv.Men jeg fik meget forskellige resultater.I simulationerne Jeg har de samme maskevidde egenskaber.Jeg kan ikke finde ud af hvorfor CST kan give så mærkeligt resultat.Ville nogen pls forklare mig det, eller give nogle forslag til, hvordan du vælger frekvensområde?

Thanks very much!

Jeg har virkelig ikke forstå dit problem.Du simuleret en antenne for to forskellige opsætninger: 0-3 GHz og 0-6 GHz.Da du er sigende, at du fik to meget forskellige resultater, så lad os overveje: på frekvensen 0,9 GHz eller 2,45 GHz, du fik forskellige afkast tab for to forskellige simuleringer, er det sådan?

Efter min mening ville det ikke være så anderledes.Hvis det er muligt skal du uploade din. CSt fil.

hilsen,
shameem

Har du forsøger at bruge en finere meshing?Eller mulighed "adaptive meshing"?- Det meste af tiden meshing er kritisk ...

Ja, de to resultater er ikke så forskellige.Resonansfrekvenserne er ens, men der er 10 dB forskel i S11.(de 0-3 setup er værre)Tilføjet efter 3 minutter:Zosch wrote:

Har du forsøger at bruge en finere meshing?
Eller mulighed "adaptive meshing"?
- Det meste af tiden meshing er kritisk ...

Hvis du ændre antallet af meshcells uden at eventuelle ændringer i S-paramaters det lader til at være ok.- Men måske dit design er lige meget følsomme.

Zosch wrote:

Hvis du ændre antallet af meshcells uden at eventuelle ændringer i S-paramaters det lader til at være ok.
- Men måske dit design er lige meget følsomme.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back