Sådan pakkes niveau 1 DC parameter for MOS

B

Blilix

Guest
Hej,
Jeg spekulerer på, hvordan analoge kredsløb designere starter deres design, da der i den virkelige situation, MOS model er ikke på niveau 1-model.Hvordan analoge designere ekstrakt niveau 1 model parameter?Jeg forsøgte at gøre denne her, men jeg har et problem, at værdien af Kn "og Kp 'er ikke konstant.De varierer med Vds og Vgs og forholdet mellem W / L, så jeg ikke ved, hvilken værdi, jeg skal bruge til mit oprindelige design.Vi lærer fra den lærebog, som altid giver os værdien af Kn ', Kp', lambda, Vth0 for at gøre hånden beregning, men i den virkelige sag vi nødt til at pakke disse værdier som os selv og de er ikke konstant.Kan du give mig nogle erfaringer eller enhver antydning af, hvordan man starter den analoge kredsløb design fra hånden beregning.

Tusind tak på forhånd.

Netop karakteriserer MOS-transistor til en masse forskellige W / L's og tage et gennemsnit, 3-sigma osv. De ting er, at nøjagtigheden ikke sagen meget.Som du sagde det varierer over det hele.Når du har besluttet, om nogle værdier bare gå videre og gøre din hånd-beregninger.Du vil opdage, at DC-OP værdier er ikke præcis hvad du forventede, så du starter tuning det (chaning W / Ls, modstande, kondensatorer osv.), indtil dit kredsløb opfylder alle de specs.

Eller du kan beregne (mere eller mindre) disse værdier fra BSim modeller.Du kan finde Kn, Kp fra Tox og mobilitet osv.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back