Sådan program LCD-Display

D

Dominik Braun

Guest
Jeg har en LCD-skærm 4 * 20. Med den ene HD44105 og to HD44102 controllere. Jeg kan ikke finde et datablad for disse controllere. Er der nogen nu, hvordan man kan programmere dem, jeg ikke forstår funktionen af de to CS Pins. hidtil Dominik

Lyder som en Hitachi display. De har alle fælles pinouts, Prøv Hitachi hjemmeside for data på LCD-skærme.

Hitachi LCD pin outs: 1 Vss 2 Vdd 3 Vo 4 RS 5 R / W 6 E 7 D0 8 D1 9 D2 10 D3 11 D4 12 D5 13 D6 14 D7 Data kan være 8 bit eller 4 bits brug D4-D7 til 4 bits Når 4 bits hi nippe, lo nippe orden. Protokol kan findes i Hitachi LCD katalog eller på deres hjemmeside.

Tag et kig på epemag Sådan bruger intelligente LCD-skærme et genoptryk af vores miniserie - Sådan bruger Intelligent Liquid Crystal Displays, ved Julyan Ilett. (Februar, marts 1997 EPE). Giver praktisk, nede på jorden råd om liquid crystal display moduler. http://www.epemag.wimborne.co.uk/resources.htm

Disse chips er brugt Næsten alle. Find OEM-LCD-producenten webside, og bekræfter, at de bruger disse chips og downloade datablade. HD44105 er controller og HD44102 chips er drivere til LCD prikker

Hej kære sir Tag et kig på denne: www.8052.com Du kan finde et eksempel program, som har skrevet til 8051 microcontroller. have en dejlig tid R110: wink:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back