Sådan simlulation stabiliteten i en LDO?

J

jiangwp

Guest
Den vigtigste parameter for LDO er stablility.
Men hvordan kan vi simulaltion af en LDO?
som løkke er valgt for stabilitet LDO med tæt loop åben eller lukket sløjfe?
hvis open loop er valgt, hvor er åbent punkt?

Du er nødt til at skære løkken på input terminal, som ser feedback.Du er nødt til at gøre Loop test, hvor sløjfen er skåret - ikke åben sløjfe eller lukket sløjfe.På din belastning, du er nødt til at sætte et loft og en res og se variationer af fase margen, når du feje dem

Den nemmeste måde at teste en OHM's stabilitet er at styrke den belastning, op og ned.
Overhold bølgeform, og justere erstatning, indtil du ser en dæmpet bølgeform.AC engang give dig en god PM, men du kan være umdamped eller har peakings.Men du skal altid gøre en sanity check i AC, til at bestemme placeringen af poler og nuller.
Du skal også gøre hånd beregninger for at se om den passer til simulator, ellers skal du tage højde for det.u kan ikke ignorere, hvad simulatoren fortæller dig, indtil u bevise, at det er forkert.

Jeg kan ikke gøre et kredsløb i en symble.when Jeg ønsker en høj gevinst erramp, kan jeg ikke klar over det.

I kadence, kan du vælge banen, og derefter udtrække symbol fra skematiske.

Gå til Design ------> Opret Cellview -------> Fra Cell opfattelse.

Så får du en formular for at oprette symbolet.Du kan redigere markedsføring af ben i det.

Glem ikke at sætte ESR med hætte, mens du gør simuleringer.

Bedste måde at måle stabilitet til at sætte et skridt belastning på outputtet og gøre en tran analyse & se et output waveform for stabilitet. Prøv at justere ESR lidt.

brug ESR til nedsættelse første pole til at øge OHM's båndbredde.

Kære mark_nctu,
Den første pole u har nævnt er det den dominerende pol u betyde.
Hvis u reducere ESR u også flytte LHS nul væk.Som bruges til at tage sig af de ikke-dominat pol.

1.AC kontrol af fase margen, ligegyldigt lukket kredsløb simulation eller åben:
plots VfB / (Vin-VfB) både for fase og størrelse.Kriterium PM> 70
2.Trans.Trin ved indgangen (linje regulering) og disterbance på outputtet (belastning regulering).Ingen overskridelser er tilladt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back