Sådan simulere & måle strømforbrug og aktuel.

G

giggs11

Guest
Hej alle,

Jeg afsluttede et mønster af 40.000 transistorer gennem P & R, og det indeholder i alt 26 input bits.

Jeg
har simuleret design by doing en forbigående analyse for 1.9us og fastlægger deres overgange for hver 25ns for hver indgang bit bruger piecewise lineær kommando.

Jeg ønskede også at udskrive den strømstyrke gennem Vdd kilder til størrelse beføjelse skinner i overensstemmelse hermed.For at jeg brugte kommandoen nedenfor:

. udskrive tran i (vvdd1) i (vvdd2)
. magten vvdd -----> Effektmålingsinstrumentet

Problemet er resultaterne.Gør klar til dette ...Elforbrugsværdien var nær 2kW og de nuværende steg så højt som 800A ... Thats ret Ampere.Er det logisk, eller er der noget galt med min simulation kommandoer.

Alle mine transistor har et W / L ratio på 14 med W = 7u og l = 0.5um og
jeg bruger den AMI 0.5um teknologi.

Mit spørgsmål er simpelt ... er disse numre praktiske og du nogen, der kan kommentere på min simulation teknik.

Forvirret for en amatør
Giggs.

Se dine tidligere indlæg, jeg
har svaret, der ...du udførte en analog simulering, hvis jeg godt forstå ...Jeg ved ikke, hvis du har en digital celler biblioteket, men du kan måske forsøge at opbygge et lignende bibliotek fra din analoge porte ...

Du kan nu udføre en digital simulering (med parasitter) og gemme en VCD fil: form denne fil, PrimePower kan trække dit strømforbrug resultater ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back