Sådan skal du sørge for op-amp er korrekt?

R

ronanchang

Guest
Jeg forsøger at designe cascode op-amp. Hvordan kan jeg vide det op i designet er korrekt? Er der noget, jeg skal passe på???

Forstærkeren du har designet, skal være for nogle specifikationer. dvs UGB, Gain, fase margin, ICMR, PSRR, støj osv. Det designede forstærker, der skal bruges i nogle lukkede kredsløb konfiguration, se tilbage stabilitet, dens frekvensgang, slewrate etc. Håber det hjælper

du nødt til at tjekke dine specs af opamp på alle processer hjørner og tjekke for den fase margin ikke være mindre end 60 grader for en stabil tæt loop ydeevne

[Quote = ambreesh] Den forstærker du har designet, skal være for nogle specifikationer. dvs UGB, Gain, fase margin, ICMR, PSRR, støj osv. Det designede forstærker, der skal bruges i nogle lukkede kredsløb konfiguration, se tilbage stabilitet, dens frekvensgang, slewrate etc. Håber det hjælper [/quote] Hvor kan finde nogle test kredsløb eksempler for at demo hvordan man måler disse forstærker specifikationer? Tak,

I det mindste, kan du prøve AC analyse for at kontrollere forstærkningen fase margin. Det er den grundlæggende kontrollere, om en opamp.

Først, du kender performance parametre OP AMP, såsom DC-forstærkning, GBP, CMRR, PSSR osv. Så du simulerede det. Afhænger af dine programmer, vil du trade-off mellem disse parametre.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back