Sådan Skriv AHB-skærm?

T

Thomson

Guest
Hej, Selvom jeg har brugt PCI overvåge før (skrevet af Phoenix), og jeg har søgt på nettet for lang tid, jeg stadig er temmelig forvirret over hvordan man skriver en kvalificeret AHB Monitor til at blive indlejret i det nuværende SoC-baserede system på AHB bus. Først har jeg lidt erfaring med at bruge OVL (OpenVErilog bibliotek) og bruge systemVerilog til at udføre de påstande, skriver, er det virkelig svært for mig at gøre arbejdet fra bunden. I øjeblikket har jeg nævnt alle de mulige funktioner, som AHB bussen vil støde på i programmet, som omfatter AHB Master / Slave og så videre, men i hvilket omfang skal disse funktioner blive realiseret ved hjælp af Verilog eller SystemVerilog bedre at matche de SoC ansøgning? Jeg har virkelig brug for dit råd om at gennemføre en sådan skærm, hvis du har gennemført det før! Thanks in Advance! Thomson

hvad en verifikation sprog vil du bruge? whould du explane dit valg?

[Quote = LDM] hvad en verifikation sprog vil du bruge? whould du explane dit valg? [/quote] I første omgang havde jeg planlagt at skrive det i SystemVerilog, men der er ikke så mange værktøjer til at understøtte det godt. Så efter nogle uddybe overvejelser, vil jeg gerne gennemføre Arbiter i Verilog. Det er okay, at du vil fortælle mig nogle generelle råd om gennemførelsen af det wheterh at bruge Verilog eller SystemVerilog. Hvis du har brugt SystemVerilog at realisere Arbiter, så er sådanne oplevelser er lige så vigtigt for mig:. D På forhånd tak Thomson

Hej, First virkelig tak for din hjælp hvem hjælper mig om dette emne! Nu har jeg opnået version en af denne skærm, som bruges til at overvåge AHB busprotokol afvigelse og krænket adfærd AHB Arbiter. Selv om det er langt fra perfekt til alt efter litra, herunder koden effektivitet og funktionalitet, fuldstændighed (det er virkelig hårdt og kan være umuligt at indeholde alle de potentielle overtrædelser, som kan forekomme på AHB bus: D). nu jeg har bekræftet denne skærm med alle de nævnte funktioner ved diskussionen af min gruppe. Okay! Hvis nogen med god erfaring, er det en mulighed for at diskutere dette med dig! Thomson

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back