Sådan testcenter-tap transformer?

H

helenwell

Guest
Hej alle: Der er kun funktion generator og digitale CRO for tseting transformeren. Jeg har problemer om, hvordan forbindelser og indgangssignal for test på center-tap én. Pl at give nogle forslag til mig ... Med venlig hilsen

Hej Helenwell, Tilslut din generator til den primære af transformeren og de muligheder til centrum tappet sekundær. Vælg en af ​​de tre forbindelser og forbinde både jorden klip til denne forbindelse, og måle både resterende forbindelser med både omfang kanaler og observere begge udgange. Der er to muligheder: 1. Begge signaler har samme amplitude, men er modsat i fase, den forbindelse, du vælger at tilslutte din jord klip til er centrum hanen. 2. Begge signaler er i fase, men en forbindelse har den dobbelte amplitude af de andre, er din jord klip knyttet til et af yderpunkterne af den sekundære og den med den største amplitude er den anden ende. Regards, on1aag.

tak on1aag: Problemet for mig er min primære side af transformeren er centrum-tap, der er 12V-0-12V, sekundære side af transformeren er 220V. Så ved jeg ikke hvordan man kan give input signal til transformeren: (vidt

Sæt det (med de nødvendige forholdsregler) til en stikkontakt ... så får du dit 220 / 110V der. Derefter måle sekundær spænding ...

Hej Helenwell, Switch din funktion generator til sinusbølge og justere den til den linje frekvens. Indstil udgangsspændingen ved 1 volt. Tilslut den til din transformer, som du har lyst og måle den modsatte side af din transformer. Hvis udgangssignalet er omkring ni gange større end det indgangssignal, er du måler på den primære side af din transformer. Hvis udgangssignalet er omkring ni gange mindre end det indgangssignal, er du måler på det sekundære i din transformer. Du behøver ikke at være bange for at udføre denne måling, vil du ikke skade din transformer eller din rækkevidde, det er absolut sikker. Regards, on1aag.

Hej Helenwell, venlig synes at være en magt transformer. Bare tilslut 220V side til lysnettet via en sikring (preferabaly). Mål 12 V mellem Center tryk og en snoede. Gør det samme med centrum vandhane og andre snoede. Du bør få 12 mod hver. Nu måle de to viklinger (ende fører). Du burde få 24V. Dette er korrekt konfiguration. Hvis ende til foranstaltninger 0 eller nogle få volt (i stedet for 24V), den ene af fasen er reserveret. Invert nogen snoede (gøre ende som centrum tryk og center hanen, ende). Du skulle nu få 24V Fron ende til anden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back