Sådan vende rotation af en AC-motor?

I

itachi012587

Guest
Hej alle. Må jeg vide, om der er en måde at vende rotationen af AC Motor. Tak. Venlig hilsen.

[Quote = itachi012587] Hej alle. Må jeg vide, om der er en måde at vende rotationen af AC Motor. Tak. Med venlig hilsen. [/Quote] Dit spørgsmål er uklart, kan du ikke bare sige AC motor, der er mange typs AC motorer, og mange typer har mange sub designs. Hvad jeg prøver at sige, er, at nogle gange i teorien er det muligt at ændre rotationen, men i nogle specifikke elmotor design kan føre til fejl (mekanisk) og større opdeling. Nogle typer som tre-faset AC bur induktionsmotorer, der er designet af geniet Nikola Tesla er enkle at vende ved blot at ændre to faser, og ved at ændre rotationen af roterende magnetfelt, som i realiteten giver os rotation i en anden retning.

Tak for dit svar. Faktisk, jeg er bare ny i AC Motor, og jeg har ikke en konkret baggrund, når det kommer i motoren. Men jeg tror, kan jeg bruge de tre-faset AC bur induktionsmotorer. Må jeg vide, hvis du har nogle link eller ebook om tre-faset AC-motor. Tak. Venlig hilsen.

Her er de bedste to bøger på elektriske maskiner: Elektriske Maskiner 6ED - Fitzgerald Electric Machinery Fundamentals, 4ED - Chapman Mr.Cool

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back