S-parameter og Touchstone

T

tyassin

Guest
Hej

Måske en triviel spørgsmål ....
Jeg har en S-parameter fil, der indeholder data for en tre-port balun.En indgangsport er 50 ohm, og de to output-porte er på 25 ohm.

Jeg kan se i en prøvesten fil fra sælgeren, at det er målt i 50 ohm inviroment.Men når jeg importere en prøvesten filen i Designer jeg får den rigtige amplitude og fase balance og passer i havn 1.Men kampen i havn to er meget dårlig.Sammenlignet med dataarket den matchende bør være bedre, at 15 dB ved alle havne, men port 2 & 3 kun give omkring 7-8 dB RL.

Hvad der går galt her ... er det et setup problem i havn impedans eller hvad???

Tak

Firma Sony Ericsson przedstawiła dziś model Sony Ericsson txt - rozrywkowy telefon do pisania wiadomości. Jest to "siostrzany" telefon niedawno przedstawionego modelu Sony Ericsson txt pro.

Read more...

Den balun kræver havne 2 og 3 blive drevet samtidig, men ude af fase.Måling af S22, som du er bare forlader havnen 3 ophørt, men un-drevet.Du kan:

1) Brug en ideel balun at konvertere det tilbage til én afsluttet.Se vedlagte billede.
2) Løft jorden på en måling port (ADS Jeg tror tillader det) og forbinde den til havnen 3.
3) Brug en tilstand konverter som i mikrobølgeovne.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej Madengr

Jeg var ikke klar over denne ejendom af en balun.
Du siger at du også skal køre i havnen.Men i dit billede, hvordan gør du køre i havnen.Jeg ser, er, som du bare tilslutte en havn, samt selv gennem en transformator.

Mange tak.

Hilsen

@ DS gør det muligt for S-parameter opsigelse skal ikke jordforbindelse.Så du skal tilslutte TERM hele differentiale med hverken jordet pin.Dette er den nemmeste måde at gøre det.

Du kan simulere den enhed, som en to-port (S1-S2, s2-S3, S1-S3), men man så skal konvertere de 2-port S parametre til 3-port for at få de korrekte resultater.Der er en @ DS eksempel i Eksempler mappe, der viser, hvordan man gør det på denne måde.Det er sådan, jeg foranstaltning 3 og 4 port enheder på min 2-port VNA.

Det er en lineær simulator, så hvis du måler S22 det drev en lille signal til port 2 og måler refleksion.Problemet er, at havnene 2 og 3 er en afbalanceret par, så for at få et minimum af reflekser ud af port 2, du skal køre port 3 med det samme signal, men ude af fase.

Også en lineær simulator virkelig ikke køre banen med et signal, men beregner alt med overførsel af funktioner.Andele i volt annullere ud i slutningen, men det er praktisk at tænke på det på den måde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back