S parametre i CST MWS eller HFSS

S

svarun

Guest
Hej alle,
En anden af mine temmelig fjollet tvivl.Suppoase du har en to-port mikroboelgeudstyr enhed.Hvordan virker CST MWS eller HFSS få S parametre.Definition af S parametre kræver matchningen af havne ved karakteristiske impedances.Hvordan kan disse software beregne S parametre?Er det bare give merværdi i form af kvadratroden af magtforholdene i de to havne, eller er det noget andet?For eksempel hvis jeg overveje S21 Jeg vil gerne vide, hvis jeg rent faktisk får S21 eller Gamma (komplekse formeringsmateriale konstant som omfatter svækkelseskarakteristika alfa og formering konstant beta) gange afstanden mellem havnene.Tak for din tid

-svarun

HFSS beregner felter ved hjælp af finite element metoden.det automatisk beregner impedans af modelberegnede struktur på de steder, hvor havne er placeret.S-parametre er derefter normaliseret til at impedans pr standard.Hvis du manuelt ændre port impedances s-parametre er normaliseret til at impedans.

ikke at besvare dit spørgsmål?

D.

Kort kommentar til Mr. D. svar:

I sidste udgave af HFSS v9.2.1 (eller tidligere v9.xx) output S-matrix er ALTID normaliseret til 50 ohm (eller hvad du definerede) (sic!)
At få S-matrix normaliseret kun til havn impeadance (såkaldte "uden normalisering") jeg eksportere det første foreløbige HFSS6 "SZG" format,
derefter importere "SZG"-filen til HFSS v8.5 og eksport igen for at sædvanlige prøvesten format.
Det
er en dum måde, men jeg kan ikke nu en anden ...

kan du renormalize din S parametre, der fungerer godt som Mr. D sagde

Svarun,

Det kan ikke være formeringsmateriale konstant gange afstanden eller noget af den pågældende type (faktisk exp [-βl]), fordi det ville være rigtigt, kun for en lige del af en waveguide / transmission linje med noget indeni, mens S21 er beregnet til hvad du har mellem de havne, som
f.eks et filter.
Det kan ikke være kvadratroden af magtforholdene i havnene, fordi det ville arbejde kun for enkelte transportformer havne.
Ja, det er noget andet
En gang domæne Solver gerne MWS faktisk beregner den bølge, der udbreder indeni, tager Fouriertransformation af input og output inden distribution i havnen niveauer,
og derefter for hver frekvens nedbrydes dem til havnen mode komponenter og S21 er forholdet mellem output til input for hver prøvningssekvens komponent (og uanset hvilken impedans normalisering behov).
Hvis du er bekymret over havnen matchende ved karakteristiske impendance det er gjort inde uden et virkeligt impedans involveret, strukturen i havnen omfatter et absorberende grænse, undertiden pml.Hvis det absorberer de fleste af de bølger, der kommer indefra derefter intet afspejler tilbage (fra den faktiske port) og dermed er det en matchede port til alle afgange og alle transportformer, hvis du ændrer normalisering impedans er det en simpel math udført efter simulation uden behov for at gentage det.
Bemærk, at havnen sekvenser (og det komplekse forsl. Konstanterne) beregnes separat i begyndelsen af simuleringen af en særskilt 2D eigenmode Solver.Disse karakterisere bølgeledere antages at være forbundne, at det ydre og ikke strukturen indefra.
En frekvens domæne solvervariabel gør noget lignende - minus Fouriertransformation.

Hej,

Om det samme emne, kan man bidrage til at klarlægge: I HFSS, jeg har kun S-parametre (gevinst S21 for eksempel), hvis jeg defineret 2 klumpet-port.Hvordan kan jeg konvertere denne S21 i spænding?er sqrt (S21 / 50 Ohm) = spænding?

Mange tak for denne hjælp.

Omfanget af hændelsen bølger i HFSS er normaliseret til et område, der transporterer 1 (en) watt strøm.
Så impedansen beregnes ud fra værdierne af effekt (P) og spænding (V):
Zpv = (V ^ 2) / P og P = [S12] ^ 2

---> V = sqrt ([S12] ^ 2 * Z)

Tak navuho.

Også, hvis jeg tager kvadratroden af S21, ikke giver mig det område?

Thank you so much.

hej,
Hvad MR.D sagt er korrekt.
thanxLagt efter1. minutter:takket navuho ... jeg
gjorde ikke selv tror Abt denne

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back