samling sproglige spørgsmål

N

Navid T

Guest
hej
hvad de forskellige er mellem "LJMP" og "JMP" i assembler til 8.051
tak

Te wszystkie taśmy, siłowniki, rękojeści, pokrętła to zaawansowany system pozwalający na pełną stabilizację lustrzanki cyfrowej. Dzięki bardzo bogatej regulacji możliwe jest dopasowanie sprzętu do potrzeb fotografa, albo filmowca. Chameleon DSLR Rig powstał w Szwecji. Sprzęt kosztuje niemało, bo aż 3500 … <a href="http://www.frazpc.pl/aktualnosci/576431,To-co-to-zaawansowany-system-stabilizacji-dla-lustrzanki-cyfrowej.html">Continue reading <span class="meta-nav">→</span></a>

Read more...

Ljmp står for Længdespring -> 16bit jump => 2 ^ 16 => max.64K jump.

Wikipedia instruktionssæt (Philips, Intel ,...)Måske dette link kan alos hjælpe dig.http://www.mcumaster.com/8051/instructions/Alphabetical/LJMP/ljmp.htmlHvad LC er du defeniteley bruge?

Der er tre slags spring for 51 standard familie: LJMP, AJMP, SJMP betydning lange, absolutte og korte hop.LJMP vil tage 3 bytes af kode og vil give et spring hvor som helst i 16 bit program plads af controlleren.AJMP tager kun 2 bytes af programmer i hukommelsen, og vil give et spring hvor som helst i samme 2k blokere hukommelse, hvor undervisningen efter AJMP er beliggende.SJMP vil også tage 2 bytes program hukommelse, og vil give et spring inden for de forudgående 128 bytes i forhold til placeringen af instruktion og 127 bytes efter det.

/ pisoiu

Ja, jeg tror du det har 3 form (LJMP, AJMP, SJMP), men jeg ser nogle timmes kun JMP.og jeg kan bruge det i mit program, jeg ønsker at forstå, whats "JMP"
tak

JMP og CALL er generiske hopper og opkald, som ikke repræsenterer en bestemt opcode.JMP kan samles for at SJMP, AJMP, eller LJMP.CALL kan samles for at ACALL eller LCALL.

Ikke desto mindre en JMP intruction eksisterer: JMP @ A DPTR

JMP, hvis du krydser asembled vil blive SJMP, AJMP, eller LJMP.afhang af, hvor langt spring bevægelse

fra pisoiu skrive:
Der er tre slags spring for 51 standard familie: LJMP, AJMP, SJMP betydning lange, absolutte og korte hop.LJMP vil tage 3 bytes af kode og vil give et spring hvor som helst i 16 bit program plads af controlleren.AJMP tager kun 2 bytes af programmer i hukommelsen, og vil give et spring hvor som helst i samme 2k blokere hukommelse, hvor undervisningen efter AJMP er beliggende.SJMP vil også tage 2 bytes program hukommelse, og vil give et spring inden for de forudgående 128 bytes i forhold til placeringen af instruktion og 127 bytes efter det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back