Sammenlign Analog Input i PIC18F452

S

Stavros84

Guest
Hej jeg vil gerne give en analog indgang til pic18F452 ved en temperatur sensor eller potentiometer. Fra kurven for den analoge indgang vil jeg finde ligningen. Efter at jeg vil finde den inverse af denne ligning, og jeg vil gemme det til pic. Og endelig, jeg ønsker at sammenligne indgangssignalet med resultatet af den inverse ligningen og gemme den til en ekstern hukommelse og derefter sende det til en DAC. Er der nogen vide, hvordan jeg kan sammenligne det?

Du skulle have spurgt det lidt tydeligere .. Jeg håber, du allerede har fundet svaret ..

Hej exnol Jeg ønsker at gøre noget [URL = "http://www.anadigm.com/_doc/DB0223009-U210.pdf"] denne [/URL] (se 1. side) Jeg vil forsøge igen at finde løsningen med dem, mener, at jeg læser i denne hjemmeside, og hvis jeg ikke vil finde den løsning, vil jeg forsøge at forklare det bedre.

Det er mere af et programmeringssprog problem, end analog, ville jeg have troet. Du har en ADC i PIC, så du digitalisere den og enten beregne den ønskede ydelse eller bruge en opslagstabel. Du skal bruge en ekstern DAC til output. Keith.

Hej Keith Ja, jeg har en ADC i PIC, så jeg digitalisere de analoge input og beregne med pic den inverse af input signal. Jeg gemmer produktionen i opslagstabel og jeg sender den til en ekstern DAC til output. Noget som eksempel i [url = "http://www.anadigm.com/_doc/DB0223009-U210.pdf"] link [/URL]. Jeg har lavet nogle test i dag. Jeg tror, at det arbejde, men med en masse problemer. Produktionen er ikke en trekant som figur 3 af hjemmesiden, eller det ikke som tallet 6. Jeg vil gøre flere prøver i morgen. Måske har jeg problem, når jeg gemme (gem den produktion, der pic) på opslagstabellen.

Prøv en simpel opslagstabel første (lige linie med en hældning på -1 for eksempel) vil det være lettere at debug. Keith

OK Keith mange tak. Her er et billede fra de resultater, jeg havde taget i dag.

Det er vanskeligt at være sikker på, hvad jeg egentlig ser på, men du synes at have en lige linie for første kvartal af bølgeform - er, at hvad du forventede? Keith

Jeg tror det, at det bør være lige linje (diagonalt) som første kvartal eller det burde have små skridt som [url = "http://www.anadigm.com/_doc/DB0223009-U210.pdf"] figur 6 [ / URL] Jeg forstår ikke, hvorfor efter første kvartal det gå ned til 0 Volt og vende tilbage for at fortsætte den linje. Dette tror jeg vil forsøge at løse i morgen. Jeg tænkte på om det skulle have behov for kondensator (måske mellem den analoge input og pic) til at løse problemet. Så jeg vil lave nogle test med kondensator

Jeg vil gå nu at tjekke det. Jeg var bange, at det måske var en software problem. Måske efter første kvartal (af linjen), ikke gemme alle de værdi til opslagstabellen. Så hvis nogle holdning adresse opslagstabel den ikke gemme noget (så vi har 0 Volt), så måske dette vil være grunden til, at det gå ned til 0 Volt og vende tilbage. Mange tak Keith for den hjælp

Jeg kunne ikke finde en løsning endnu. Jeg vil tjekke igen koden og potentiometeret hvis det fungere fint. Måske potentiometer "hoppe" nogle værdier (for eksempel fra 2,3 Volt går til 2,6 Volt), så måske dette årsagen til at jeg har denne grafik. Jeg har foretage beregningen i Excel, og jeg finde ud af, at produktionen fra den inverse, "jump" nogle værdier (for eksempel fra 2,3 går til 2,6). Så dette er grunden til at jeg har denne grafiske fordi nogle adressen på den opslagstabel ikke gemme noget. Jeg ved ikke, om jeg kan gøre noget ved det. Endelig vil jeg finde løsningen. Det var programmerbare problem. Tak Keith for hjælpen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back