Samtidig DC og Tran simuleringer?

M

mohsenradfar

Guest
Hej Jeg tænkte på om der skulle være nogen måder at gøre DC og Tran optimeringer samtidigt. Kort sagt, kan jeg få dc til at udføre optimering på W og L af min gate har transistorer for at få det fungerer ordentligt efter min ønskede område og støj karakteristika, men samtidig vil jeg HSPICE at gøre en TRAN optimering på magt og bølgeform. Jeg ønsker det resulterende WL skal optimizaed for både analysises, men det lyder umuligt mindst med ud indblanding af scripting i MATLAB ot TCL. Andre ord, jeg ville dette naturligvis forkert kode for at arbejde:. Fm ... sweep optimere = opt1 resultater = comp1, ar, tot_power model = optmod. MMA DC comp1 finde ... . MMA DC ar min par ("område") ... . MMA TRAN tot_power avg magt mål = 1p Hvis jeg tilføjer en tran optimering, vil det gøre en anden optimering uafhængigt, men jeg vil DC og TRAN at ske på samme tid. Tak

Det har været en lang tid siden jeg har gjort SPICE, men ikke et forbigående simulering gøre en DC-analyse til at generere de oprindelige betingelser i kredsløbet?

Tak for dit svar. Ja, jeg tror det. men jeg har intet at gøre med initialisering. Jeg stak med at lave en simultan dc & TRAN optimering. Tak alligevel.

Selvfølgelig er en TRAN analyse ikke er identisk med en DC-analyse. DC analyse består af en kontinuerlig variation af en DC-kilde (eller en bestanddel værdi). I denne analyse alle kondensatorer (induktorer) antages at være en åben (kort) kredsløb. I TRAN analyserer en tidsvarierende kilde anvendes, og alle spændinger og strømme beregnes som en funktion af tiden (TRAN: beregning af alle transienter over tid)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back