SD Card Pull-up modstand udvælgelse

P

prabhu.er

Guest
Kære Alle,

Jeg er tvivl om pull-up modstand valg i SD Memory Card Interface med System (Normalt processor).I SD Card Product manual (Sandisk) de givet pull-up modstand serien er 10K - 100K.Hvordan jeg kan identificere nøjagtig pull-up modstand værdi for mine krav.

Bare jeg vælge 50K ohm for CMD, D0-3.Det er korrekt, eller på anden måde jeg nødt til at tage alle forholdsregler, når du vælger pull-up modstand.

Et mere sikkert også, SD Memory Card har nogen intern pull-up modstand inden for denne

Her er et datapunkt.Jeg har et SD-kort, som jeg bruger i SPI-mode.Min pull-ups er 10k.Strømforsyning spænding 3,3 V.

Det er, hvad jeg brugte, og det virker fantastisk kig herfra
http://www.mikroe.com/pdf/mmc-sd_board_schematic.pdf

Var du bruger SD-kort med PIC mikrocontroller eller AVR?Vil bare vide, hvad der var udbuddet af UC, var det 3,3 eller 5V?

Btw.har du fået Fedt system OS SD eller bare en grundlæggende version af programmet.

BR,
Mike

bednyk skrev:

Var du bruger SD-kort med PIC mikrocontroller eller AVR?
Vil bare vide, hvad der var udbuddet af UC, var det 3,3 eller 5V?

Hej!

Pullup værdi ikke sagen meget.
Du kan også bruge 1K, vil det arbejde.Du kan bruge 200K, 500K, og det stadig virker
(Jeg prøvede).
Hvad du skal tænke på er forbrug.Hvis du designer en low power
batteri ansøgning, så er det bedre at sætte en høj værdi med henblik på at begrænse
strøm ved adgang tidspunkt.Hvis værdien er for stor (jeg ved ikke, hvad der er "for stor",
Jeg gætter lidt over 1M), så du kan have støj på signalet linjer.
Så sikker serien er faktisk 10 ~ 100 K. jeg bruge 51K i de fleste af ansøgningerne
(normalt i 3.3V), og resultatet er 60μA pr signal linje, mens processoren
tager normalt et par mA.

Dora.

prabhu.er skrev:

Kære Alle,Jeg er tvivl om pull-up modstand valg i SD Memory Card Interface med System (Normalt processor).
I SD Card Product manual (Sandisk) de givet pull-up modstand serien er 10K - 100K.
Hvordan jeg kan identificere nøjagtig pull-up modstand værdi for mine krav.Bare jeg vælge 50K ohm for CMD, D0-3.
Det er korrekt, eller på anden måde jeg nødt til at tage alle forholdsregler, når du vælger pull-up modstand.Et mere sikkert også, SD Memory Card har nogen intern pull-up modstand inden for denne

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back