SD / SDIO / MMC Host Controller IP vedrørende

S

sampathpb

Guest
Hej Venner,
Mit spørgsmål er om SD / SDIO / MMC Host Controller IP centrale funktioner.

Jeg ved, at SD-kort og MMC-kort (op til Ver4.2) støtte SPI driftsform, foruden den primære protokollen., Dvs SD protokol og MMC-protokollen.

Min forståelse af årsagen til at yde støtte til SPI mode i hukommelseskort er, at de kan bruges i sammenhæng med de hyldevare microcontrollers, at der i øjeblikket ikke har støtte til SD-eller MMC-protokollen.
Af dette, disse kort kan anvendes i design, hvor SD / MMC-protokollen er endnu ikke gennemført, men har SPI let tilgængelige.

Nu var jeg henvise til nogle af de IP-sælgere hvor SD / SDIO / MMC host controller indeholder (ud over 1-bit og 4-bit SD), den SPI driftsform.

Jeg donot forstå, hvorfor vært IP kerne bør støtte SPI mode?Da værten IP allerede gennemfører SD-protokollen, den vil oprette forbindelse til kortet via SD mode selv.Og så vidt jeg forstår, er der ingen hukommelseskort, som gennemfører kun SPI uden SD-eller MMC-tilstande.

Så hvorfor der i nogle Host IP kerne, de er at nævne, at SPI mode som en af de driftsformer?

thanks in advance,
venlig hilsen,
sampathpb

SPI mode er et nødvendigt element i MMC / SD-specifikationen.Derfor for en controller til at være i fuld overensstemmelse med de spec, det har til at gennemføre den.Hvis de ikke gør det, kan de ikke kræve fuld overholdelse og det vil begrænse deres mulighed for at sælge deres produkt.

Du har ret i, du kan vælge ikke at bruge denne funktion.Men de mener stadig, at det er nødvendigt at give det.

Frank.
http://www.frankvh.com

Hej Frank,
Tak for dit svar,
Så hvad du siger er, at værten controller IP bør være i stand til at oprette forbindelse til SD / MMC-hukommelseskort ved hjælp af både SD-protokol og SPI-protokollen?
Jeg spørger mig selv om fordelen ved at forsøge at forbinde disse to ved hjælp af mere end én måde (SD / SPI).

Ja, jeg er enig, SD-hukommelseskort selv skal understøtte de to tilstande (som denne, det kan bruges i design, hvor du har SD-protokollen og i design, hvor du dont have SD protokol (gerne microcontrollers, der understøtter SPI mode).

Men jeg virkelig dont forstå, hvorfor der bør være mere end en kommunikations-kanal til at oprette forbindelse mellem Host Controller IP og SD hukommelseskort.

hilsen,
Sampath

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back