SDR SDRAM Controller Application

B

bashwink

Guest
Hej, jeg vil gerne vide anvendelser af SDR SDRAM controller .. Jeg har en SDRAM controller implementeret på FPGA, .. I hvilken slags ansøgning (i marken), kan vi virkelig gøre en effektiv brug af den slags FPGA-baserede SDRAM controllere? Hvorfor ikke DSPs? Venligt svar ASAP. Jeg vil gerne høre mere om SDRAM & Controller. Regards, Ashwin

video-applikationer, der kræver video-hukommelse, typisk anvendelse ..

Alle former for signalbehandling og kommunikation applikationer har brug for bulk datalagring. Du kan også bruge SDRAM til lagring almindelige edb-programmer og data, der drives af en mikroprocessorkerne implementeret i FPGA. For eksempel har jeg set Linux kører på FPGA bestyrelser. High-speed DSP algoritmer typisk bruge mange koefficienter og tabeller. At hukommelsen er som regel * ikke * eksterne SDRAM. FPGA blok RAM er brugt i stedet, fordi det har en effektiv random access og meget højere båndbredde end eksterne SDRAM.

Tak for svaret ..... Nå, blev jeg stillet et spørgsmål af en universitetsprofessor om ansøgninger SDRAM controllere gennemføres på FPGA .. Jeg havde forsøgt at overbevise ham ved at sige, at det kan bruges til "Digital Image Processing Ansøgning / Video ansøgning" ... Men han argumenterede for at sige, at DSPs kan gøre en langt bedre job (som billedbehandling) end FPGA'er i ovenstående applikationer, .. så hvad var formålet med at implementere en SDRAM controller på FPGA ... Han har brug for begrundelse for dette ... & Jeg har lige fået fast her .. Nu er jeg nødt til at overbevise min professor i hvilken forstand FPGA'er (som SDRAM Controllers) kan klare sig bedre end DSPs som controllere .. Er der andre programmer, hvori FPGA baseret SDRAM Controllere finde bred anvendelse? Giv oplysninger i detaljer. Venlige sende et svar asap. Thanks & Regards, Ashwin

Jeg er bange for, at din professor har gammeldags tænkning. Moderne FPGA'er er enormt mere magtfulde end DSP chips. Men FPGA'er er generelt sværere at bruge end DSPs, så FPGA'er er ikke for alle. Jeg bruger FPGA'er til sonar signalbehandling. Hvert sæt er op til 50 megabyte. Jeg kan ikke gemme, at inde i en FPGA, så jeg bruger SDRAM. Den SDRAM er også nyttigt for buffering output data via Ethernet. Her er nogle Xilinx og _Altera FPGA info for DSP-applikationer, herunder video forarbejdning: http://www.xilinx.com/products/design_resources/dsp_central/grouping/index.htm www.altera.com / teknologi / dsp / dsp-index.jsp

Hej .. Tak for dit hurtige svar .. Ja som u sagt, .. Jeg tvivler på om han har forstået projektet. Han gør spørge nogle Weird spørgsmål, .. men på samme tid, selv jeg ikke kunne svare på dem. Kommer tilbage til emnet, du sagde SDRAMs kan buffer data over ethernet ... Kan du venligst sende mig nogle links, hvor jeg kan samle mere info om denne type applikation? Også jeg ville sætte pris på dig, hvis du kan give sm korte info abt denne applcn .. Jeg er sikker på igen, hvis jeg får Bak siger FPGA-baserede SDRAM controllere anvendes i Image Processing applctns, .. igen, det aldrig ender .. hmmm venligst gøre det fornødne .. :) Thanks & Regards, Ashwin

Prøv læser gamle numre af Xilinx XCell Tidende: http://www.xilinx.com/publications/xcellonline/index.htm Bladet beskriver en bred vifte af FPGA applikationer, inklusive video-behandling og Ethenet. Mange af dem bruger SDRAM. Nogle artikler refererer til SDRAM som DDR, DDR2 og DDR3, så hold øje med disse udtryk også. Mange "embedded processing" applikationer også bruge SDRAM. Ekstern hukommelse er sådan et fælles træk (næsten som strømforsyninger), at nogle gange er det knap nok nævnt.

Takket være et ton .. Af den måde, kan jeg kender dit navn sir? Regards, Ashwin

Hvis du bruger Xilinx FPGA, så prøv coregen træk ved ise webpack.

http://www.xilinx.com/products/design_resources/dsp_central/grouping/index.htm [/url] www. @ ltera.com / teknologi / dsp / dsp-index.jsp
Hej Echo47, jeg har brug for noget hjælp med hensyn til at bruge SDRAM. Jeg har vedlagt de nødvendige bord fil (. Xbd) i mit projekt repository, at kunne vælge SDRAM fra BSB guiden. Men så ved jeg ikke vide, hvor man videre efter det. Hvordan kan jeg sætte mit C ansøgning på SDRAM? Jeg er clueless om, hvad jeg skal gøre! Vil du hjælpe mig ud. Thanks in advance, Salma:)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back