Sende og modtage data med USB ved hjælp af ActiveX-objektet

A

asic1984

Guest
Hej Jeg laver et projekt med at kontrollere en robot med wirelss transciever der er forbundet til PC'en .... om COM-port, og da mit projekt er på tide senitive jeg tænker ved at erstatte den trasceiver af en, der er forbundet med usb jeg kender hvordan man skal behandle med COM-port easly af ActiveX-kontrol, men hvordan kan jeg sende og modtage data med USB ......... er der et ActiveX-objekt til at gøre det ....... eller en nem måde at skrive en dll (eller driver) fil, der ikke samme job .... vel vidende, at jeg bruger c # som et programmeringssprog tak for hjælp

Mit råd er: bo hos COM-port . USB er ikke så let at håndtere. Du kan følge nogle indlæg om dette fourum på conecting mikrocontrollere via USB-porten, og du vil se, hvad slags problemer er involveret i denne operation. Hvis hastigheden på COM-porten kan nå 115kbs og mere det, jeg synes, bør være nok til at kontrollere en robot.

Jeg synes at arbejdet med usb er enkel med chips fra FTDI og Silabs. De giver også drivere til Windows og FTDI også give mange prøve codes.Interfaces i mikrocontroller side heller ikke brug for USB knowledge.It er ligesom seriel port (UART) eller FIFO hukommelse! USB-port kan også give 5V forsyning til dit kredsløb! Jeg anbefaler, at du USB, bundkort gå til at slette com porte og bærbare computere har ikke seriel port (mange) Hilsen 7rots51

Hej, skal du skrive en DLL og usb driver til interface til transcever. Mest sandsynligt er det transceiver vil komme med en driver til dit program til at interface med, hvis det er for USB-interface. Så er den eneste del for dig er at skrive DLL eller en ActiveX. Hvis du er ny til USB og projekt tid er kritisk, så ophold på serielle interface. Med hensyn til USB, skal du beslutte, hvilken type overførsel for dit projekt krav. Medmindre føreren er mulighed for dine krav for overførsel, vil det så være en let opgave for dig. Regards, Tom

Du kan købe et sæt af development kit med USB og mikrocontroller ($ 100 eller deromkring). Der er prøve-koder for PC (i VC + + eller VB) og microcontroller (i C). Jeg tror, de koder er nok til at beskæftige sig med kommunikationen mellem PC og robot.

PIC har kun lav og fuld fart version UC. Hvad hvis jeg ønsker ved høj hastighed konvertering? Lad os sige prøvetagning højfrekvent Analog signal?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back