SEPIC konverter fungerer ikke

R

rragupathiraja

Guest
Jeg er at designe en SEPIC konverter. (Skematisk vedlagt). Jeg bruger en 6 - 15V som input til at få en fast 12V output. Jeg giver input gennem chaufføren. Selvom jeg er at øge spændingen jeg ikke får noget output .. Er der noget problem i kredsløbet .. Jeg bruger to separate spoler og ikke Koblet induktionsspoler .. View attachment 54204 tak

Kan du sende en skitse af porten drev bølgeformen? Også du har brug for automatisk at variere arbejdscyklus ned til nær nul, hvis belastningen er fjernet, og give mulighed for din varierende input spænding. Hilsen Orson kurv.

Kan du sende en skitse af porten drev bølgeformen? Også du har brug for automatisk at variere arbejdscyklus ned til nær nul, hvis belastningen er fjernet, og give mulighed for din varierende input spænding. Hilsen Orson kurv.
Jeg har tjekket porten signal, at den giver 67% afgift ved 100kHz. når jeg prøvede at kontrollere skifte bølgeform over (2SK3817) Hæld vandet fra og kilden, får kredsløb kortsluttet. Skal jeg valgte rigtige komponenter? Jeg bruger en 1N5408 Diode ..

1N5408 er ikke godt - for langsom, så prøv at finde en Schottky diode, 45V 5A for eksempel, Det lyder som om du shorting noget, når du forsøger at kigge på tværs af DS, se 0V gnd af din 'anvendelsesområde ikke er tilsluttet via jorden til forkert polaritet din strømkilde. Hilsen Orson kurv.

tak Orson, har jeg skiftet dioden og dens arbejder nu fint .. Men hvis jeg placerer induktive belastninger som lampe kredsløbet bliver kortsluttet .. Jeg kan gøre med det resistive belastninger kun .. hvad der kan være problemet?

Muligvis en blød start er nødvendig for at rampe PWM fra 0 - normalt niveau, vil en lav værdi induktans på output ændre egenskaber strømomformer, så vær sikker på at du har nok output kapacitet. Hvad er DC-modstand af den induktive belastning? Hvis det er for lavt, kan du forsøge at trække for meget strøm gennem dit kredsløb og ud af din kilde. Hilsen Orson kurv.

konverteren arbejder nu for induktive belastninger også efter jeg har ændret inductor til ringkerne kerne (tidligere var det rectagular jernkerne) .. Tak for svaret. tak ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back