SERIAL-PIC hjælp mikroC / assembly..need lidt hjælp ..

C

chychy

Guest
im forsøger at få data fra den serielle port og gør det som et input i pic16f877a, men ved ikke hvordan., da de overførte data er lidt efter lidt, og jeg har brug for at få 4-cifret input og viste det til 7-segment . Hvordan kan jeg deltage hver en bid af det tal? for eksempel de første oplysninger var 0 dernæst 1 og derefter 0, vil 0? Hvordan kan jeg integrere disse 4 i 0100? Please help ...

PIC16F877A har en intern USART modul, som vil gøre alle ting, du har brug for. Du skal kun konfigurere USART af PIC16F877A og definere en simpel kommunikationsprotokol. Hvis du bruger MicroC, kan du bruge bibliotekets funktioner til opsætning af en UART kommunikation (dens den enkleste måde).

I mikroC, kan du bruge UART biblioteket. Du kan læse mere her: [url = http://www.mikroe.com/esupport/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=157] UART Bibliotek (MC PRO for PIC) - Support Center [/url] Den output du får, er 8-bit (1-byte), så du kan behandle det som kræves til 7-segment og behøver ikke at bekymre sig om en enkelt bit data. Når det er gjort kan du gå videre til sammenknytning med 7-segment. Håber dette hjælper. Tahmid.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back