Serial port ikke arbejder med LCD

R

ronydc

Guest
Kære venner,

(Jeg bruger Keil / / bruge "C" og gøre dette til 89C51 fra ATMEL.)

IM arbejder på et simpelt program til drift nogle relæer og sætte status besked på LCD.programmet fungerer så fint.
Nu behøver jeg at tilføje SERIAL funktion i det program, så med RS-232 forbinder indlæg kan ses på pc-skærmen også med HyperTerminal eller en terminal immulator program.

MEN, med min overraskelse, jeg er ikke i stand til at omfatte den serielle funktion i til programmet.
Jeg indledte serielle port og sætte nogle printf kommandoer til at udskrive nogle varialbles på den serielle port, men det virker ikke.

jeg kan ikke forstå, hvorfor dette sker.

er en sandsynlig årsag er tht UNDER SKRIFTLIGT TIL LCD, controlleren er så travlt, at efter at have afsluttet selv, sin stand til at udskrive det samme på den serielle port.?

wht kunne være årsagen,,, freinds venligst opmærksom på det hul ...!!

På forhånd tak.

- Rony

Hej,

Skriv din kode.Når du bruger printf u behovet for at medtage stdio.h header fil.

Hilsen,
M. Sukumar

Jeg har allerede tilføjet stdio.h fil

men ikke under de printf kommandoen arbejder på alle.
når dens debugged ved Keil, det viser de grønne mærkning, men ikke viser noget på den serielle port.
Jeg vil snarest sende koden her

Note: Jeg er i stand til at overføre SBUF men ikke de variable gennem printf kommandoen.

Rony

Du bliver nødt til at tilpasse 'stdout' (standard kommunikation output) strøm for at have 'printf' gøre hvad du vil have den til at gøre.
Dybest set, er du nødt til at levere en tilpasset version af lav-niveau '__write' funktion (kan være forskellige med forskellige oversættere), der passer til dine behov, og kompilere, der i dit projekt.Henvise til din compiler's håndbog om de præcise detaljer.
Alternativt kan du skrive din egen seriel kommunikation rutiner og bruge dem i stedet for 'printf'.

Hvis nu kommunikere med LCD virkelig "tager for lang tid", således at du ikke har tid til andet, end du gjorde noget forkert eller din comm rutiner er dårligt gennemført, fordi, som det ser ud, har du ikke nogen hård -realtime krav, så du beslutter, hvor meget tid du har ...

Arthur

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back