seriel programmering på Proteus - MAX232 problem

W

wolverine123

Guest
hey guys jeg forsøgte at simulere seriel programmering på Proteus og forsøgte at sende en karakter, jeg tilføjet en virtuel terminal i begyndelsen inden de passerer gennem MAX232 og jeg kunne se tegnet fine ... men efter at have passeret gennem MAX232 jeg aldrig fik den samme karakter igen ... gerne, hvis sendt 'A' jeg ville få '_' efter at have passeret gennem MAX232 .... kan nogen venligst hjælpe: S

Ingen kan besvare dit spørgsmål uden din kredsløb Tjek din kreds to gange. Kun muligt problem er med kredsløbet Nandhu

Husk, at Max effektivt inverterer dit signal. Du er nødt til at sende det gennem en anden Max

Nedenstående pic viser teksten, der sendes fint men det følgende efter at have passeret gennem MAX232 viser noget andet Men hvis det bliver vendt så jeg plejer se det ønskede output, når jeg lægger et serielt kabel og teste output i HyperTerminal??

den vterm i ISIS skal vendes til at forbinde en mx232 i simulation ... har du valgt at invertere RXD og TXD i de vterm ejendomme?? måske det er problemet ...

Jeg ved, at dette meget gamle tråd, men jeg ønsker at sætte svaret der bare incase nogen lede efter den. Højreklik på den virtuelle terminal, redigere egenskaber, skifte fra normal til inverterer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back