Seriel udgang gps = "<0> <0> <0 >..."?!?!?!?!

M

ma_ok36

Guest
Seriel udgang gps = "..." Hvad skal jeg gøre ????????: ked af:

Hvilken GPS??? Vær holde det på 2 til 3 timer og holder antennen udenfor vinduet står over for en klar himmel ..... dit output vil komme automatisk ....

Panic! Seriøst, hvis du ser en række tegn på alt, hvad den betyder, at din serielle link virker OK, så problemet ligger med at konfigurere GPS-modulet. Du er nødt til at fortælle os mere om det at diagnosticere problemet yderligere. Brian.

GPS går i dvaletilstand, og når det er tændt tager masser af tid til at synkronisere med satellitter og gemme indkommende data i sine flash-hukommelse, før de giver det ud til brugeren ... GPS går i dvaletilstand, hvis 1. GPS er ikke brugt i lang tid (slukket til kontinuerlig 3 dage og ovenfor) 2. Koldstart påbegyndes. 3. Det er overskyet vejr og GPS gensende til Synkroniser med satellitter og ure ... Dont bekymre dig .. der er intet galt i din GPS .. Men tiden for data i GPS afhænger af, hvor hurtigt flash-hukommelse er overstået skrevet .. den tid, afhænger af moduler ... nogle tager 2 til 3 timer ... nogle tager mindre end det .. Nogle tager næsten en halv dag .....[ COLOR = "Silver"] [size = 1 ]---------- Indlæg tilføjes 13:29 ---------- Forrige indlæg var på 13:28 ----------[/SIZE] [/color] Får du $ symbol efterfulgt af noget tekst derefter fulgt af 0 0 0 ....... på dit terminalvindue ?????

? er den GPS-kredsløbet forkerte

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 09:03 ---------- Forrige post var på 09: 00 ---------- </span></span>
nej! kun "

Intet galt i dit kredsløb, indtil det bliver output inden for få timer OS ON .....:) Dont bekymre dig .. din GPS vil arbejde ...

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 13:42 ---------- Forrige post var på 13 : 33 ---------- </span></span>
Det vil rette op på, men kan du sende snap shot af svaret af GPS ... ser du output i HyperTerminal eller nogen andre software??? Jeg havde postet en software i en zip-fil med navnet UNAV .. Prøv venligst med at også ... når du bruger det lukke alle serielle vinduer med, at COM-port .... http://www.edaboard.com/thread125778.html

Ja, jeg får output, men produktionen er kun "" Og ikke noget andet! Denne udgang er taget fra "terminal" software og med "Hyper terminal", er der ingen output. Com port forbindelse til GPS kan være forkert?

hvad er baud rate? sin standard 4800 ... hvor mange timer har du beholde det på??? Har du prøvet med UNAV foftware, at jeg havde fastgjort i den forrige link i tråd ..... Også jeg får output som 0,0, men det bliver udbedret efter 5 til 6 timer at skifte den ..... Kontroller antennetilslutningen gang .....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back