servomotor spørgsmål?

M

mImoto

Guest
Hej,

Jeg er lidt forvirret med de typer af motordrevne.Jeg har set udtrykket "servomotor".Er det en DC-motor?hvad er det præcis et servomotor?

Thanks in avancerede og Best regards,

mimoto

Hej mimoto
En servomotor er en motor specielt designet til at være en del af en servo-systemet.Nr. magiske indeni.
Nogle år (årtier??) Siden, DC servomotor var den mest almindelige for moderat til høj kompetence (der var en splittelse afviklingen AC servomotor med meget begrænset effekt kapaciteter).DC servo bruger permanente magneter til linearize overførselsfunktionen (jern i stangfiskerfartøjer brikker fra et separatelly exciterede DC motor er underlagt demagnetization skyldes armature reaktion)
der er ønskelig for system stabilitet.
Armature (rotor) inertimoment er normalt minimeret at gøre hele systemet mere lydhøre.
Et andet punkt er den termiske design, en servo kan bære bedømt drejningsmoment på nul hastighed (i besiddelse af et hængende belastning for eksempel).
Det svage punkt i hvert DC motor er dens børster og indsamler.
AC servomotor bruger permanente magneter i rotoren og viklinger i statoren.Men for at få et
roterende magnetfelt er du nødt til at sætte positionssensorer i armature at skifte viklinger electronicaly (det samme opkøber i de DC motor virker mekanisk).

Hope this helps

Måske det er et dumt spørgsmål, men kan du definere, hvad er en servo system?

Tak igen,

mimoto

Hej igen, mImoto,
En servo-systemet er et lukket kredsløb styresystem,
det vil sige et system, der bruger en form for sensor at rette indsatsen på en kontrolleret variabel for at vedligeholde det på en forudindstillet værdi.Når du taler om en servo-system, du normalt er tale om en stilling kontrolsystem.Den mest simple servo-systemer er gennemført ved hjælp af et potentiometer som positionsføleren, den måde du kunne forarbejde alle de signaler, SetPoint, ActualPosition, Fejl og CommandOutput i analog form, bruger op ampere f.eks.
Venlig hilsen.

Servomotorer tillader kontinuerlig variation i både marken og rotor snoede strømme.De koster mere end almindelige motorer.

Jeg gætter hvis u gerne vil vide det program, tryk følsomme lablers eller indkodere og resolvers er perfekt eksempel

Hi kigge en motorpro de har en servo eksempel så vidt jeg husker

hilsen

hej
Jeg har brug for informationer for DC servomotor model (T-2000m & 6m med kodeenhed) Fanuc, som T (nm), P (kW), V (v), I (a)

mImoto wrote:

Måske det er et dumt spørgsmål, men kan du definere, hvad er en servo system?Tak igen,mimoto

Der er også en anden type motor, der er stepper motor.De er noget der svarer til servomotorer i funktionalitet.Stepper motorer ikke stole på nogle feedback mekanisme som det er i servomotorer (potentiometer).Snarere de roterer i små skridt (faste vinkelindstilling per trin).Du kan finde mere info via Google.: spoko:

Servo-systemet er en generel betegnelse, der repræsenterer et sådant system, der har en feedback værdi som bruges til at korrigere "Fejl" i funktion.I stilling kontrolsystemer, hele tiden mekaniske betingelser varierer, motordrevne belastning og inerti ændringer, selv miljøet betingelser såsom temperatur ikke er stabil og forstyrrer kontrolfunktionen.Hvis du giver en ordentlig feeback at kontrollere funktion skal du have en lukket sløjfe kontrol og korrigere det, når det er nødvendigt.

Servomotorer kan AC, DC, permanent magnet og så videre.
I mit seneste projekt, jeg har brugt en BLDC (Brushless DC) motor som servomotor, og 3 Hall effekt sensorer som feedback enhed.I design og indsamlet en kontrolordning omkring PIC 18F452 og få perfekte resultater under 120 USD.

Hvert servo-systemet ikke er dyrere ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back