Short-kanal MOSFETs

I

isaacnewton

Guest
of Baker's book CMOS: Circuit Design, Layout, and Simulation 2nd Edition
www.cmosedu.com/cmos1/book.htm

På side 297
af Baker's bog CMOS: Circuit Design, Layout og Simulation 2nd Edition

Ligning 9,54
Vov = VGS - VTH ≠ VDS, sad
Sådan at forstå dette?for short-channel MOSFETs?

Hvordan definerer VDS, sad

for kort-kanal MOSFETs?
transistors, right?

Den korte kanal effekter er kun for meget små L
transistorer, right?

= 2 um for 0.18 um technology , does the short-channel effect exist?

Hvis jeg vælger L
= 2 um til 0,18 um teknologi, gør det kort-kanal effekt eksisterer?

For kort kanal MOSFET, nuværende drænet er
Ligning 9,56= vsat Cox' W (VGS - VTH - VDS,sat)

ID
= VSAT Cox 'W (VGS - VTH - VDS, sad)

Hi Newton,
Efter min opfattelse betyder det, at kriteriet om mætning er ikke længere VGS-VTH, det har skiftet til en anden VDS, sad, som bør beregnes ved hjælp af en ekstra form for empirisk formulering.
Forholdet mellem korte kanal og lange kanal er ligesom kvantemekanik og klassisk mekanik.
Og hvis du vælger L = 2 um til 0,18 um teknologi, mener jeg, at kort-kanal effekt eksisterer.

Hilsen,
Terry

= 2 um is not short-channel any more.

Til 0,18 um CMOS-teknologi, er L
= 2 um ikke kort-kanal mere.Kan du forklare mere?Tak.

qiushidaren skrev:

Hi Newton,

Efter min opfattelse betyder det, at kriteriet om mætning er ikke længere VGS-VTH, det har skiftet til en anden VDS, sad, som bør beregnes ved hjælp af en ekstra form for empirisk formulering.

Forholdet mellem korte kanal og lange kanal er ligesom kvantemekanik og klassisk mekanik.

.
Og hvis du vælger L = 2 um til 0,18 um teknologi, mener jeg, at kort-kanal effekt eksisterer.Hilsen,

Terry

isaacnewton skrev:

= 2 um is not short-channel any more.
Til 0,18 um CMOS-teknologi, er L
= 2 um ikke kort-kanal mere.
Kan du forklare mere?
Tak.qiushidaren skrev:

Hi Newton,

.
Og hvis du vælger L = 2 um til 0,18 um teknologi, mener jeg, at kort-kanal effekt eksisterer.Hilsen,

Terry

qiushidaren skrev:

Så vidt jeg har kendt, hvis L <3ľm, kort-kanal-effekt eksisterer, og de 0,18 BSim modeller, vi har brugt er for kort-kanal MOSFETs.

isaacnewton skrev:qiushidaren skrev:

Så vidt jeg har kendt, hvis L <3ľm, kort-kanal-effekt eksisterer, og de 0,18 BSim modeller, vi har brugt er for kort-kanal MOSFETs.

Hej
dette er njeem der ikke vil blive kort kanal virkninger, hvis u bruger L = 2um eller ringe effekt, da for L <3um kort kanal virkning vil være til stede.

Farvel

hej,
at de ikke udsaettes kort kanal effekt, vi tager 3-4 gange til min.kanal længde transistorer.så efter min mening vil der ikke være signifikant effekt over 0,6-0.7u kanal længde.Lagt efter 9 minutter:isaacnewton skrev:

På side 297
www.cmosedu.com/cmos1/book.htmLigning 9,54

Sådan at forstå dette?

for short-channel MOSFETs?

for kort-kanal MOSFETs?For kort kanal MOSFET, nuværende drænet er

Ligning 9,56

= vsat Cox' W (VGS - VTH - VDS,sat)
ID

vinodjn skrev:

hej,

at de ikke udsaettes kort kanal effekt, vi tager 3-4 gange til min.
kanal længde transistorer.
så efter min mening vil der ikke være signifikant effekt over 0,6-0.7u kanal længde.
Lagt efter 9 minutter:

isaacnewton skrev:

På side 297
www.cmosedu.com/cmos1/book.htmLigning 9,54

Sådan at forstå dette?

for short-channel MOSFETs?

for kort-kanal MOSFETs?For kort kanal MOSFET, nuværende drænet er

Ligning 9,56

= vsat Cox' W (VGS - VTH - VDS,sat)
ID

Den korte kanal effekt eksisterer hele tiden, uanset L er.Betydningen af SCE afhænger af ansøgningerne.

den korte chnnel effekt vil blive reduceret, hvis vi tager 3-4 gange minimum.but det vil ikke være helt fjernet.

vi kan tage 5-6 gange af minimum chaneel længde.
også.

najmuus skrev:

den korte chnnel effekt vil blive reduceret, hvis vi tager 3-4 gange minimum.but det vil ikke være helt fjernet.vi kan tage 5-6 gange af minimum chaneel længde.

også.

ligningen for korte kanal MOS er meget komplekst (f.eks BSIM3), så hvordan vi kan designe med disse ligninger.Hvordan kan vi bruge disse ligning, de har mange parametre, kan vi ikke bruge dem direkte til design.
Nogen kan give mig nogle ideal om dette problem?
Tak

tran skrev:

ligningen for korte kanal MOS er meget komplekst (f.eks BSIM3), så hvordan vi kan designe med disse ligninger.
Hvordan kan vi bruge disse ligning, de har mange parametre, kan vi ikke bruge dem direkte til design.

Nogen kan give mig nogle ideal om dette problem?

Tak

Men de resultater, jeg har, når jeg designer med niveau 1 er ikke korrekt, dvs hvis jeg bruger disse resultater til simulering (brug BSim 3), vil jeg få resultaterne forskellig fra min caculation, disse resultater er det eneste rigtige, når jeg simulering med level1.Men level1 er kun den enkleste model, er det ikke en praktisk model, så it'results vil ikke bruge til praktisk design, it'results kun brug for at du forstår, hvad der skete, og du bliver nødt til at finde en måde at ændre dit design (skift LW ...), så du får de resultater, tilfredsstille dit problem.Men jeg vil designe ved brug BSim 3 model.
Jeg ønsker at finde en måde at jeg kan designe med BSim 3 eller kompleks model (EKV ,...) direkte, eventuelt fejlene mellem beregning (med hånden) og simulering er omkring 20 procent eller mindre.
Har I nogle idealer om det?
Tak

qiushidaren skrev:isaacnewton skrev:qiushidaren skrev:

Kort Kanal Virkningerne er fysiske begrænsninger på IC præstation og for det meste betragtes under L <1u.
Den mest åbenlyse effekt er hastighed mætning af luftfartsselskaber, jeg tror, og dette forhold ændrer sig hele ligninger, vi bruger så vidt.

Jeg tror, ville det være bedre, hvis vi ikke havde defineret en grænse værdi som femte, fordi den underliggende fysik er af continious natur ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back