SiGe LNA indgangsimpedans

H

haisuki

Guest
Kære alle,sagen er at opnå analitically input inpedance af en degenereret fælles-emitter trin i en SiGe transistor.Jeg har set mange papirer, for CMOS, med forklaring af fordelene ved en kilde induktortypen i en fælles-source-konfiguration er fremstillet af de små signal tilsvarende model af transistoren.Blandt andet kan 50Ω indgangsimpedans være nemmere at få og vinde er forbedret kvaliteten faktor af input fase.

Men, for der er tale om en bipolar transistor (a SiGe HBT i mit tilfælde), der er en shunt modstand (RBE) i de små signal tilsvarende model, som ikke findes i CMOS transistor.Hvis RBE er tilføjet, beregninger blev mere kompliceret.Jeg tror, at fordelene ved den induktive emitter degeneration kan påvises, men jeg kan ikke se klart, om kvaliteten faktor øger gevinst.

Jeg ønsker ikke at have et længere indlæg, men er velkommen til at spørge noget, vil jeg være glad for at redegøre yderligere for sagen.

Tak på forhånd

Det emiter degeneration induktortypen i SiGe vil gøre den støj, der matcher lettere, vil det øge indgangsimpedans LNA, og ved denne u kunne justere Roptimum at få NFmin af transistoren
Om Q, selv om u øge Q serien R af i L vil være min, så gevinsten af LNA vil stige, men også være opmærksom på, at IC degeneration vil nedsætte den samlede gevinst på transistoren alene, coz denne spole gøre en feedback loop, der mindsker gevinsten

khouly

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back