sigma-delta modulator spørgsmål

T

trashbox

Guest
Hej, jeg har to spørgsmål om sigma-delta modulator's struktur:
1) Jeg tror, at den lukkede overføre funktioner enkelt loop og mash struktur modulator er de samme.Men der er mange papirer siger, at den høje orden (≥ 2) mash struktur modulator er stabil siden hver abonnentafsnit (generelt
2. For modulator) og den høje orden (≥ 2) enkelt loop modulator kan ikke stabil.Mit puslespil er: hvorfor TF er den samme, stabiliteten er anderledes?
2) Der henvises til vedlagte pic (jeg har ikke mere tekst forklaring om dette pic ved hånden), er jeg ikke sikker på, om ordet Candy er et navn.Hvorfor er disse
2. enkelt loop struktur stabilitet anderledes?

Vil du venligst give mig nogen hints om ovenstående spørgsmål?
Mange tak.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Forskellen mellem billede A og B er, at i en der ikke er feedback sti bewteen de to integratorer.Da hver integrator som en 90 grader Fasedrejningen det samlede vil være 180 grader og systemet er ustabil.For a) den lukkede sløjfe tf er 1 / (s ^ 2 1) og b) det er 1 / (s ^ 2 r 1).

Princippet om cascaded sigma-delta modulation er baseret på brugen af flere sigma-delta modulator Forløb i en kaskade konfiguration.I cascaded modulatorer de Kvantisering fejl på den første vej er indgangssignalet til den anden vej.Ved at bruge digitale filtre til at kombinere to udgange på hver sti, højere orden Kvantisering støj forme kan opnås.Siden cascaded modulatorer er fremstillet af loworder modulatorer, de har en stabilitet fordel.Konventionelle
anden ordens modulatorer er stabile, men ofte ikke yder tilstrækkelig opløsning.Højere orden modulatorer have langt bedre signal-støj (SNR) resultater, men hjørnet hyppigheden af loop-filtre er nødt til at flytte til en lavere frekvens
for en fast samplingfrekvensen at opretholde et stabilt kredsløb.Cascaded modulatorer kombinere de bedre af de to yderpunkter.De har høj for støj forme egenskaber, mens hjørne hyppighed er placeret på en position for en lav-ordre
modulator.

Hope that helps.
svensl

Svaret er, at det ikke er den samme TF.
I Sliktoget struktur (Candy er faktisk et navn se bogen "Oversampling delta-sigma data omdannere" fra Candy og Temes), output føres tilbage til modulatoren ikke kun på de input, men også efter den første integrator.Det tilføjer en nul til loop filter Overførselsfunktionen og forbedrer stabilitet.

Om mash arkitekturer, en 2.2 mash eller en 4 single-loop gøre levere samme ideelle støj udformningen men loop filter Overførselsfunktionen er igen anderledes, og det er det loop filter Overførselsfunktionen som spørgsmål om stabilitet.

For sigma-delta stuff:
http://www.imse.cnm.es/esd-msd/deliverables.html
og se efter kurser gives inden for rammerne af mixmodest projektet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back