Signal omskifterkredsløb Query

C

caedrean

Guest
Hejsa, jeg har bare designe et kredsløb vist nedenfor. Kan du rådgive om dette kredsløb kan arbejde? Tak. Venlig hilsen,

Hej, Hvad forventer du dit kredsløb at gøre? Hvad er du formodes at designe kredsløbet til? Forklar venligst mere.

Hej naalald, Generelt er dette kredsløb til at styre lysstyrken for den LED lys. Der er 2 måder: Manuel mode og CNC-tilstand. Manuel Mode-forsyningskilden er 5V, og der er en variabel modstand, der kan justere lysstyrken af ​​LED lys. Cnc Mode-forsyningskilden er 6V (der er en fejl, at jeg sætte 3V). Denne forsyningskilde fra en bestemt enhed styrer spændingsniveauet af det signal, som vil justere lysstyrken af ​​LED lys efter et program, som brugeren har indstillet. Når kontakten er tændt, vil npn transistor tænde den manuelle funktion. Samtidig vil den pnp transistoren slukkes cnc tilstand. Men når kontakten er slukket, vil npn transistor slukke for manuel funktion. Samtidig vil den pnp transistoren tænder cnc tilstand. Venligst råd om kan denne idé virker? Af den måde, er tilslutningen af ​​PNP transistor korrekt? Venlig hilsen,

Hej, Faktisk ikke!. Du ved, når kontakten er tændt, det er rigtigt, at NPN transistor er i self skævhed struktur og PNP transistor er slukket og kredsløbet fungerer som du forventer. Men når kontakten er slået fra PNP transistor er ikke forudindtaget alligevel! Det er Base er flydende! Du skal tænke på en ordentlig bias for det i denne sag.

Hej naalald, Tak for dit svar! Af den måde, nævner dig om bunden af ​​PNP er flydende, hvorfor er det så? Har jeg tilslutter kollektoren og emitteren i den modsatte position? Venlig hilsen,

Hej, Som du ved Base of the bipolar og porten af ​​MOSFET transistorer bør have en bestemt spænding for dem at arbejde, siger den Bias spænding. I virkeligheden, når kontakten i dit kredsløb er slukket, da NPN transistor er også off the Base of the PNP transistor har ingen bestemt spænding og det hedder flydende . Det bør forspændt med en passende forspænding.

Hej naalald, Mange tak fr dit svar. Men jeg har stadig brug for at vide, om min PNP transistor-tilslutning (emitter og kollektor retning) er korrekt eller ej. Venlig hilsen,

Hej, Det er rigtigt. I denne struktur PNP aldrig virker! Emitter og Collector bør udveksles!. Jeg kunne ikke genkende det overhovedet! Men i dette tilfælde bør der være nogle ændringer i kredsløbet, også.

Hej, hvis forstå problemet rigtigt, burde dette kredsløb gøre. Som en generel fejl af kredsløbet, LED strøm afhænger af output transistorer aktuel gevinst. En "strømspejl" selvom langt fra at være perfekt med diskrete transistorer, give bedre kunne ydeevne. Hilsen Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back