Signaler kompression

D

Dmitrij

Guest
Jeg vil gerne vide fra jer om alle de metoder af signaler komprimering, du kender.Jeg tænkte i både komprimering med oplysninger tab og uden dem.Hvis du er bekendt med nogen metode, please, lad mig det vide.

Med respekt,

Dmitrij

1.Singular værdi dekomposition sin meget gamle og grundlæggende mathod (lossy)
2.JPEG-standard for stadig billedsprog benytter en diskret cosinus transformering (DCT) ordning med skalar kvantisering kombineret med tabsfri kodning og opnår rimelig kvalitet med 16:1 kompression.
3.H.261 standard (populært kaldet P64).
4.AC-3 multikanallyd komprimeringsalgoritme.
5.MPEG2/MPEG4
6.nuværende kode-begejstrede lineær-intelligent (CELP) internationale tale-komprimering

for detaljer om denne u kan google det, beklager, hvis det ikke hensigtsmæssigt

For billeder, har jeg hørt om fraktal komprimering.En eller anden måde reducerer billedet til en lille grundlag plus en metode til at iterativt reproducere billedet.
-b

hvis ethvert organ har bogen på video-komprimering for (H.263/Mpeg2) så venligt dele den.

Kære nagacnu!

Tak for svar på mit spørgsmål.

, whereas I'm looking for methods of signals compression
.

Men de fleste af de nævnte tecqniques henvise tæt til billede komprimering,
mens jeg er på udkig efter metoder til signaler komprimering.Hvis det er muligt angive dem, der anvendes til signaler.
, it's a principally new and unexplored method of Adaptive Signal Processing
.

Om Singular værdi dekomposition,
er det en hovedsagelig nyt og uudforsket metode Adaptive Signal Processing.Jeg studerer denne gren af DSP nu, og foruden SVD, EMD (Empiriske tilstand dekomponering) er også medtaget her.Mit spørgsmål er:
.

Hvordan agter at komprimere signaler med Singular Value Forrådnelse?.Og desuden, hvis du kender noget indhold links om dette emne, give mig wuth dem, tak.

Med respekt,

Dmitrij

Jeg studerede adaptiv signalbehandling under min Masters i Sverige
her er selvfølgelig webside kan du finde nogle bruge fuld information
http://www.its.bth.se/courses/etc004/
Du kan finde en rimelig oplysninger om SVD
Monson H. Hayes
Statistical Digital Signal Processing and Modeling

Jeg brugte SVD til billedkomprimering og til at finde invers i løbet af mine kurser lyd og vibrationer, adaptiv signalbehandling sine næsten 2 år tilbage, og nu er jeg arbejder i softwaren, så jeg kan ikke finde tid til at udforske de ting, så jeg er ikke sikker på, om vi kan bruge det til én dimensional signal komprimering gerne lyd eller ej.
alle de nyttige links på denne side: h ** p: / / en.wikipedia.org / wiki / Singular_value_decomposition
h ** p: / / public.lanl.gov/mewall/kluwer2002.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back