SIM300D sammenknytning med HyperTerminal - NO DISPLAY

S

soulhacr

Guest
Hej Jeg forsøger at forbinde sim300d med HyperTerminal via seriel port, men når jeg åbner min HyperTerminal kan jeg ikke skrive noget. det bare sætter sig fast i nogen tid, og intet vises. Jeg tror mit modul er fint som det netværk status førte fungerer fint, men jeg kan ikke sende nogen kommando til modulet. Jeg har tilsluttet min sim300d med min seriel port ved hjælp af max232. Jeg har kun brugt ben 2,3,5 af max232. jeg kører min max232 på 5 volt, og min sim300d på 4,1 volt. Er der andre ben jeg skal slutte?
  • Min baudrate er indstillet til 9600 (HyperTerminal).
  • Som standard sim300d er sat til autobauding.
  • Jeg har kun én COM-port, så jeg KNW at jeg opretter forbindelse til den rigtige port. og jeg har også tjekket min port, og det fungerer fint.
kan du foreslå nogle form for løsning. Jeg har virkelig brug for noget hjælp.

du kan ikke forudsige dit modem er fint lige ved blinkende LED er. først gøre en løkke tilbage test for at bekræfte, hvis den serielle port på pc'en virker eller ej .. tilslutte serielle kabel og korte ben 2 og 3 og holde skrive nogle tegn fra tastaturet ... det skal være synligt på vinduet ..... hvis det ikke kommer så kortslutte ben 2 og 3 på stikket på pc'en og type for at se, hvis du får tegn på vinduet, når du skriver .. Hvis du får det så du grænseflade modem til pc og fortælle, hvad der sker ......

du kan ikke forudsige, dit modem er fint lige ved blinkende LED er. først gøre en løkke tilbage test for at bekræfte, hvis den serielle port på pc'en virker eller ej .. tilslutte serielle kabel og korte ben 2 og 3 og holde skrive nogle tegn fra tastaturet ... det skal være synligt på vinduet ..... hvis det ikke kommer så kortslutte ben 2 og 3 på stikket på pc'en og type for at se, hvis du får tegn på vinduet, når du skriver .. Hvis du får det så du grænseflade modem til pc og fortælle, hvad der sker ......
Tak for svar ckshivaram jeg har gjort løkken tilbage test. Først vil jeg forbindes ben 2 og 3, og intet vises på hyper terminal. Jeg ved ikke hvorfor, men intet blev vist og hyper terminal sad fast, da jeg har skrevet nogen tegn. Så jeg søgte på Google og fandt, at for RS232 jeg skulle have tre korte kredsløb til loop tilbage test. Disse kortslutninger var: [LIST = 1] [*] Tilslutning af pin 2 og 3 [*] Forbindelse mellem ben 4 og 6 [*] Tilslutning af pin 7 og 8 [*] Leaving ben 1, 5 og 9 alene [/LIST] Så jeg lavede disse tre kortslutninger. Med disse korte kredsløb, kunne jeg se, tastede karakterer vise i hyper terminalen. Det er derfor, jeg sagde i mit tidligere indlæg, at serielporten er arbejder. Please hjælp mig.

men shorting 4 & 6 7 & 8 er slet ikke nødvendig .. Bare shorting ben 2 & 3 skulle give dig loop tilbage resultat som du vil bruge NULL modem .. så der er ikke tale om nogen anden andre nitter end de ben 2,3,5. Du bør få produktionen af ​​loopback kun med shorting ben 2 & 3. Hvis du får output så dit modem vil også arbejde ... forbinde modem og teste igen .. hvis produktionen ikke kommer derefter ændre TX og RX-pin-forbindelse i den ene ende af kablet og prøv ... men din loop back test fungerer ikke, hvis du prøver at korte andre andre nitter end ben 2, & 3.

ckshivaram Jeg har tjekket en anden seriel port, men det virker alt for ved blot at forbinde ben 2 og 3. Jeg har brugt denne seriel port omkring 1 måned siden at brænde mit mikro controller, så jeg ved, at det virker. ckshivaram Er der nogen anden måde at kontrollere den serielle port?

forsøge at følge mine tidligere indlæg at forbinde modem og fortælle, hvad der skete .........

Prøv at følge mine tidligere indlæg at forbinde modem og fortælle, hvad der skete .........
Det er meget mærkeligt ckshivaram. Ved at tilslutte kun ben 2 og 3, kan jeg ikke se nogen resultat på hyper terminal. Men jeg har downloadet en software [url = "http://www.hosenose.com/ftp/radio/LoopbackTest.exe"] LoopbackTest.exe [/URL] for at teste min seriel port. Jeg forbandt kun ben 2 og 3, og det virkede fint. Så det betyder mit serielle port fungerer. Er der nogen chance for, at min hyper terminal er beskadiget? Som med ben to og tilsluttet 3, kunne jeg ikke se noget resultat, der vises på min hyper terminal. (Men da jeg testede min seriel port med 3 kortslutninger som jeg nævnte i tidligere indlæg, var det vise hvad jeg var på vej ind). Thanks.

ja, kan fjerne og geninstallere HyperTerminal software eller bruge HyperTerminal se ens software til test ... HyperTerminal er følsom over for virus ... håber du har rent system.

Dette er kredsløbet jeg har lavet. Jeg har geninstalleret min HyperTerminal og stadig ingen ændring. bedes du tjekke min kredsløb til at se, om det er korrekt eller ej.

ckshivaram gjorde du se banen? Er der noget galt med det eller hver ting er fint?

ckshivaram behage hjælp mig ud herovre. Jeg har virkelig brug for at få dette projekt arbejde. tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back