Simpelt skifte spørgsmål

P

Perk

Guest
Så simpelt er jeg næsten alt for flov til at spørge.Næsten ....

Så jeg glæder mig til at købe nogle sporskifter og jeg ser de fleste af dem er normeret til 1 amp ved 250V.Grundlæggende teori siger, at overgangen kan tage 250 W. ... så jeg formoder, at det er sikkert at skubbe 12 ampere igennem det samme skifte til 12 V.

På forhånd tak for din hjælp.

- Chris

For de kontakter, normalt den maksimale strøm og spænding for DC og AC drift er angivet.Vippekontakt kontakter har maksimal spænding og nuværende ratings for AC-og DC drift.En typisk vippekontakt kan håndtere mindre DC spænding end AC-spænding ved mærkestrøm, for eksempel kan et skifte være normeret til 5 A til 125 VAC eller 5 A til 28 VDC.
Årsagen til forskellen er, at når de kontakter, der er lige åbning, den nuværende vil fortsætte (kort) til at bue på tværs, som har tendens til at brænde og pit kontaktfladen.AC vil bue mindre end DC til den samme spænding, fordi AC vil til 0 V to gange hver cyklus.

Nonono ....Begge maksimale ratings skal tage hensyn til.Dette betyder, at når den er tændt, den maksimale strøm gennem det kan 1A, og når kontakten er slået fra, kan den maksimale spænding mellem kontakter 250V.Den maksimale strøm er dikteret af den fysiske dimension af den ledende del af kontakten.Hvis du vil overbelaste skifte til en nuværende højere end den maksimale nominelle strøm (men ikke for meget højere), vil sandsynligvis skifte varme, og du risikerer at få kontakter holdt sammen på grund af den elektriske bue.Hvis du vil gå en meget høj strøm (lad os sige 12A i en 1A bedømte switch), vil du sandsynligvis smelte kontakt.Den maksimale spænding er direkte relateret til afstanden mellem kontakterne og typen af den isolation materiale, for at undgå elektrisk brække af.

/ pisoiu

Tak for din hjælp, men jeg er stadig ikke klart, om dit svar.

Jeg planlægger at bruge de skifter til en meget lavere spænding, men vil presse meget mere strøm gennem dem.De ratings, jeg læser faktisk er kontakt ratings.De fleste er VAC ratings.De angiver 6 ampere ved 125V eller 3 A ved 250 V. Hvilket er, hvad jeg ville forvente .... p = i * e.

Men jeg spørger, om dette vil være tilfældet, selv om jeg ønsker at presse 2x så meget strøm gennem det, som de er angivelse.Jeg vil bruge denne kontakt til 12 ampere ved 12 volt.Forekommer mig, at det vil være fint, som det er normeret til 750 watt, og jeg vil kun bruge det til 144.Men på bagsiden af mit sind er jeg spørgsmålstegn ved, om det er ok fra det synspunkt, at jeg vil lægge meget mere strøm gennem det, end de er spec'ing.Og resistens over for buedannelse (højere spænding applikationer) er anderledes end den varme effekt du vil få at køre 2x så meget strøm ved at skifte, end det er normeret til.

Men i sidste ende, synes det, som det bør kun komme ned til den samlede nominelle effekt.

Tak igen for din hjælp, vil jeg stadig gerne have mere information relateret til mit spørgsmål.

pisoiu --
Jeg læste dit indlæg, efter mit sidste svar.Og det var netop min bekymring.Men, bare at kigge på min Jameco kataloget her, jeg ser dem specing kontakt rating på (eksempel)

Varenummer 76523CL xref JMT113 A (at) VAC 6 (i) 125 & 3 (at) 250

hvilket er grunden til jeg spørger, om det er simpelthen en effekt.Men jeg ville ikke blive spurgt, om jeg troede, at det virkelig var så simpelt.

Tak for din hjælp.

- Chris

Perk skrev:

pisoiu --

Jeg læste dit indlæg, efter mit sidste svar.
Og det var netop min bekymring.
Men, bare at kigge på min Jameco kataloget her, jeg ser dem specing kontakt rating på (eksempel)Varenummer 76523CL xref JMT113 A (at) VAC 6 (i) 125 & 3 (at) 250hvilket er grunden til jeg spørger, om det er simpelthen en effekt.
Men jeg ville ikke blive spurgt, om jeg troede, at det virkelig var så simpelt.Tak for din hjælp.- Chris

Analogi ...Co Fuse

Karakter: 250Vac / 1A
Du kan ikke bruge denne sikring til at beskytte din elektriske enhed, hvis den normale løbende af den elektriske enhed er 110VAC / 10A.Spectra-striben 0.05 "Flat Planar fladkabel

Rating: 300V / 1A
Det betyder ikke, kan du bruge kablet til at forsyne dine elektriske enhed, der kræver 12V og 25A.Den spænding, for eksempel 300V fladkabel, er at fortælle os den maksimale spænding, at insulator (viklet om lederen) kan tåle, før den bryder ned.I højspændingsanlæg ansøgning, kan kablet være bedømt som 1KV / 1A, men det betyder ikke, at du kan bruge det til 1V / 1000A ansøgning!

Tak en.Jeg forstår konceptet.Den væsentligste årsag var jeg spørgsmålstegn ved det er fordi i kontakt rating gik de til den ulejlighed for en angivelse af to ratings.and 2 amps at 125 V.

1 A ved 250 V &

og 2 ampere ved 125 V.

Prøv at se på spec af Matsushita / nationale revisionsorganer TX Relæer vist i figuren nederst.Selv om Max.Switching Power er givet som 60W, betyder det ikke, at du kan betjene relæet til at skifte strømbelastninger højere end 2A, selv om spændingen er under 30VDC.Det er noget som SOA (sikker drift område) MOSFET eller IGBT.Efter min mening, måske du kan skifte strømbelastning 4A, men relæet liv måske ikke længe.
, probably you could find the answer in the book.

Hvis du kan få denne bog Engineer's Relay håndbog, 5. udgave,
du sandsynligvis kunne finde svaret i bogen.

and you can read it when you're free.

Nogle indholdet af bogen er offentliggjort på http://www.leachintl2.com/english/english2/vol6/
og du kan læse den, når du er fri.Hvis du har noget at finde, pls aktie.Tak.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back