Simpelt spørgsmål om kondensator opladning

S

smartsarath2003

Guest
Hai,
Jeg fik en simpel tvivl, når jeg forklarer mig selv.Kan nogen forklare mig produktionen kurveform ved Point A. Jeg tænkte sit halv-bølge off-set på 2.5V.Er det korrekt
Tak
Senest redigeret af smartsarath2003 den 13 marts 2005 14:42, edited 1 time i alt

Dette er et lineært kredsløb, således at superposition er gyldig.Potentialet ved punkt A, er summen af halvdelen af udbuddet 5 V og alle de input AC-signal (forudsat at det ikke er så lave i hyppighed, at der er noget spændingsfald over kondensator.) Så får du på outputtet af 10 V pp med en kompensation på 2,5 V. Dette vil gøre 7,5 V om høj og -2,5 V på den lave side af sinus.

I en aktuel kredsløb, også de 7,5 v og-2.5V afhænger af modstanden værdier og 5v kilde.Ikke alle 5v kilder ville sætte pris på 7,5 mod nor-2.5V, der anvendes på den produktion.

Citat:

Dette er et lineært kredsløb, således at superposition er gyldig.
Potentialet ved punkt A, er summen af halvdelen af udbuddet 5 V og alle de input AC-signal (forudsat at det ikke er så lave i hyppighed, at der er noget spændingsfald over kondensator.) Så får du på outputtet af 10 V pp med en kompensation på 2,5 V. Dette vil gøre 7,5 V om høj og -2,5 V på den lave side af sinus.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back