Simple DC spændingsvælgeren kredsløb til at køre motoren

D

dannomassey

Guest
Hej Alle Jeg er ny på dette forum, men hopoe nogle af jer måske kunne hjælpe mig, tak på forhånd, hvis du kan. Jeg har brug for at designe DC en spændingsvælgeren kredsløb for at føre et lastet DC motor. Jeg har brug for at vælge en række sæt spændinger mellem +10 V og +32 V @ ~ 500mA drevet fra en DC strømforsyning. Min oprindelige design var en serie af spænding delelinjer klikket på en plade switch, men jeg har kørt i to problemer her, læsning (burde have tænkt på det) og enten nuværende begrænsning i divider FTT eller bløder modstand rindende varmt. Næste Jeg troede, jeg kunne bruge en grundlæggende Zenner klip / klemme type cct men synes at have samme problemer som jeg ønsker ikke indlæst side af FTT, der skal lave strøm. Jeg troede ikke, det ville være for svært, men dens gådefulde mig, eller har jeg mental blokering: -? Tak alle

Har du allerede en strømforsyning, der har flere udgange (spændingsniveauer), og du ønsker at vælge nogen af disse udgange?

Hej Prototyp Tak for dit svar, jeg har en variabel strømforsyning (single output), men jeg vil denne enhed på et testcenter, hvor de opstillede spændingsniveauer er nødt til at være præcise og gentages med jævne mellemrum. Så ideen er at have en omskifter for at spare tid, kræfter og fejl.

Hvis du bruger en potentiel skillevæg kører på sige, 10mA, så ved hjælp af en magt transistor som en kilde eller emitter follower, vil resultere i en tilfredsstillende oprettet. Ved lavere spænding udgange de faktiske udgangsspændingen ville være lavere derefter theorectical, men det vil være repeterbare, så du bare vælge den potentielle skillelinjen modstande for at kompensere for den ekstra volt drop. Frank

Hej. I adition til en fælles colector, kan du bruge en opamp til at lave en "forstærket" spænding folower. Hvis du ikke er bekendt med operationsforstærkere, bør en enkelt transistor gøre jobbet. Anyway, sørg for, at transistoren kan whitstand 16 watt varmeudvikling.

Den foreslåede emitter follower kan arbejde som en simpel spænding regulator med moderat præcision. En variabel spænding regulator gerne LM317 vil dog indstille spændingen uafhængigt af belastningen ændringer og også beskytte sig mod shorts og termiske overbelastninger. Endelig kan du selvfølgelig bruge en strømforsyning med digital programmering eller analoge fjernbetjening formåen. Sidstnævnte vil være den sædvanlige prøveopløsning i industrien.

Tak alle for den rådgivning, jeg ved, at en programmerbar PSU ville være den mest ligetil vejen frem, men jeg syntes en lille projekt at sætte fut i den uge ;-) Jeg havde kigget på en justerbar spænding regulator som auggested (LM317) og tror jeg vil tage denne idé, det også giver mig plads til at tilføje et par mere praktiske funktioner til design. Mange tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back