Simple FM-sender

J

JoKKeR

Guest
Hej! Sidst iv lavet en meget simpel FM-sender.
fmtrans2.gif
Mere information:
Så Reson jeg lavede dette indlæg er, at dens arbejdsmetoder dårligt. Som u se, er der 2 spoler og jeg lavede dem ved hjælp af wire, så im temmelig sikker på, at grunden til, at dens ikke i orden klart er disse spoler (mutaded stemme, meget støj) Og Ja jeg ingen, at jeg cant køre i næste radio coz der er effekt ved navn "resonans" Så kan nogen fortælle mig noget (hvordan man kan gøre det arbejde bedre), og hvordan jeg kan gøre variabel induktionsspoler af min egen brug af almindeligt materialer (Mit spil er, at dårligt skåret lidt plastik rør fra en pen og ordspil inde i det noget ... noget metal?) Og hvis u ønsker dårligt jeg kan tage et billede af det. Tak!

Den enkle FM-senderen kredsløb er et barns legetøj. Dens antenne tilsluttes direkte til afstemt kreds, så dens frekvens ændringer over det hele, når noget bliver i nærheden af det eller bevæger sig væk. Det har ikke en spænding regulator så dens frekvens ændringer som sin batterispændingen løber ned. Det har ikke en levering bypass kondensator som de fleste kredsløb på dette websted, så det måske ikke selv arbejde, som de fleste kredsløb på dette websted. Det har ikke på forhånd lagt vægt (diskant boost) som FM og TV-stationer, så det lyder utydelig på en FM-radio kan lide din stereoanlæg med sit treble tonekontrol skruet helt ned. Nogen klagede på et andet site, der et kredsløb som den ikke virkede. Jeg forklarede, hvorfor det ikke fungerede så gjort det for at se om jeg er korrekt. Det virkede ikke. Så jeg forbedret det, og nu virker det perfekt. Jeg har tilføjet en RF forstærker, en lav frafald spænding regulator og pre-vægt.

Hvad Audioguru gav er nok. Jeg vil gerne tilføje, at der ikke brugt nogen metal eller andet materiale (medmindre det er påkrævet, eller fortalt dig at gøre det) inde i inductor (kun til afvikling formål derefter fjerne det). Fordi det vil ændre induktans drastisk, så transportøren. og hvis du bruger en ledning, der ikke har nogen isolering eller emaljeret, så sørg vender ikke rører hinanden, og den måde, du er nødt til at vinden en inductor have lav induktans, for det viser, boer de gradueres. Du kan ændre frekvensen ved at give mere plads eller mindre mellem svingene.

En anden Enkleste Fm Tx. Jeg brugte det withonly 5cm nøgen ledning som antenne, og det woks! Ledningsdiagram RESERVEDELSLISTE R1, R3 = 100K R2 = 10K R4 = 470 ohm C1, C4 = 470pF C2, C3 = 4.7μF, 16V, elektrolytiske C5, C6 = 4.7pF C7 = 4-40pF trimmer hætte (ekstraudstyr) L1 = 1μH Q1, Q2 = 2N2222, NPN transistor Mic = elektret Mikrofon B1 = 9 volt, alkaline batterier [/u]

Som en bemærkning. Ingen af de viste kredsløb er faktisk en FM transmitter, de alle er AM sendere producere nogle parasitære FM. Dette kan være en årsag til dårlig kvalitet. En rigtig FM-sender ville have en varactor diode som modulator og eventuelt yderligere foranstaltninger for at mindske AM.

Tak for ur svar .. og u hjalp mig meget ... Og jep der er denne effekt, at jeg dårligt chane stilling senderen im miste signal ... og der er en ting mere ... Hvis im benytter variabel kondensator ... im dreje den med kniv, så im få whistlering (annoing støj) så vidt jeg nej det skal være sådan .. coz im handler meget ved siden af radio, men dårlige side er, at hvis im tage denne kniv off så im begyndt at få samme dårlige støj. Jeg forsøgte at øge afstanden mellem radio og sender ... Max da jeg hørte noget var 10 m, men jeg husker, at for 2 år siden sin når jeg gjorde det virkede ganske god (meget lav støj)

Oscillatorens transistor i en enkel FM transmitter er varactor diode. Samleren-emitter kapacitans ændringer med graduering, så det producerer høj kvalitet FM. Det producerer også en lidt AM men FM-radioer ignorere AM. Jeg tune den lille trimmeren kondensatorer min FM transmitter med en plastik skruetrækker, der ikke påvirker kapacitans, når den rører. Hvis senderen er i nærheden af en radio så selvfølgelig vil du have akustisk feedback hylende. Skru ned for lydstyrken eller adskille dem. Min FM transmitter belastet untuned input fra min billige Sony Walkman og clockradio, så signalet vises på mange steder over hele skiven. Så er det umuligt at tune senderen ordentligt. Heldigvis mit hjem stereoradio ikke overbelastes, og min Sony Walkman har en "lokal-fjern" attenuator switch.

[Quote = adeel.sid] En anden Enkleste Fm Tx. Jeg brugte det withonly 5cm nøgen ledning som antenne, og det woks! Ledningsdiagram RESERVEDELSLISTE R1, R3 = 100K R2 = 10K R4 = 470 ohm C1, C4 = 470pF C2, C3 = 4.7μF, 16V, elektrolytiske C5, C6 = 4.7pF C7 = 4-40pF trimmer hætte (ekstraudstyr) L1 = 1μH Q1, Q2 = 2N2222, NPN transistor Mic = elektret Mikrofon B1 = 9 volt, alkaline batterier [/u] [/quote] Hej Adeel. sid nu i mit laboratorium jeg skal bruge den samme kreds, at u viste, kan du venligst vise mig output bølgeform i krydderi eller othere software? Jeg vil være meget taknemmelige for dig ...

Jeg gjorde det meget lang tid siden. Jeg har ikke nogen krydderi simulation for dette kredsløb.

Som en bemærkning. Ingen af de viste kredsløb er faktisk en FM-sender, de alle AM-sendere producere nogle parasitære FM. Dette kan være en årsag til dårlig kvalitet. En rigtig FM-sender ville have en varactor diode som modulator og eventuelt yderligere foranstaltninger for at mindske AM. -------------------------------------------------- ----------- Jeg er skuffet med din viden FVM ????? -------------------------------------------------- ----------- Audioguru er giver ret explainatioin. 5 stjerner denne gang for AUDIOGURU !!!!!!![/quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back