Simple krystal Radio Spørgsmål (jordforbindelse spørgsmål)

E

elockpicker

Guest
Hej, jeg har to spørgsmål om radioer. 1) Som du ved en simpel form for radio er en, der bruger en krystal øretelefon og en germanium diode.One ende er forbundet til antennen og den anden til den virkelige jorden, dvs jord. Jeg tænkte: i moderne radioer har vi ikke brug for jorden, og vi bare brug for antennen. Hvordan er det muligt? 2) Hvad er kredsløbet model for en antenne? Tak meget.

Du taler om en udsendelse band AM radio. AM radio Bandet er meget lav frekvens. Som sådan, er en antenne, der ønsker at være mindst en fjerdedel bølgelængde lang, fysisk mange meter lang. Du kan bruge en halv bølge lang antenne (ikke brug for en jordforbindelse forbindelse), der er dobbelt så lang som en fjerdel bølge én, men der er endnu større. Så du bruger kvart bølge lang antenne, og for den anden "side" af antennen, skal du bruge jord. Jorden jorden fungerer lidt ligesom et spejl, og spejlet billede af quarterwave antenne, plus quarterwave antennen selv, tilføje op elektrisk til at ligne en halv bølge antenne. Moderne radioer i stedet bruge en bar af ferrit materiale, der har en masse kobbertråde sår omkring det. Det gør antennen "look" elektrisk som om det er en halv bølge antenne, men det er kun 1 / 10 af størrelsen fysisk.

Tak, men jeg kan påtage sig en antenne som en spænding kilde (som jeg har til buffer)?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back