Simple strøm summeringskredsløb? Flere strømme i -> kombineret / summeres strøm ud.

J

juz_ad

Guest
Hvilke enkle måder at kombinere I produktionen af ​​en lineær strømkilde med I produktionen af ​​en eksponentiel strømkilde - dvs aktuelle blander, der har både I-indgangen, og jeg output med et output respons, der kan være enten lineære eller Eksponentiel afhængigt af hvad input / strøm kilde blev brugt? Jeg bør tilføje, at jeg udgangen vil blive kørsel KIH indgang på en 4x transistor differentieret amp. Jeg har drevet denne config lige fra udgangene af både lineære og eksponentielle strømkilder - nu vil jeg gerne prøve at kombinere de to. Tak.

Beklager, men spørgsmålet er temmelig uklar. Synes, at du beder om en aktuel multiplexer i stedet for "summeringskredsløb" adresseret i spørgsmålet titel.

Sorry for enhver forveksling - jeg er ikke sikker på, om det, jeg leder efter har et bestemt navn. Jeg er ikke efter en multiplekser som alle indgange skal være til rådighed på udgangen på samme tid. Som du ved, en mux kun udsender den valgte indgang (eller omvendt ...). Jeg har to lineære spændingskilder - lad os sige fra 0 til 5 V. Én Lin V kilde driver en strøm kilde med en lineær output reaktion - den aktuelle kilde tager Lin V ind-og udgange Lin I. Den anden V-kilde driver en strøm kilde med en eksponentiel output svar - det aktuelle kilde tager Lin V ind-og udgange Exp I. Jeg ønsker at kombinere (sum) Lin I og Exp jeg og sende dem til den samme KIH indgangen i mit OTA / differentieret amp. Betyder det mere mening? For the record - Jeg ved, jeg kan tilføje en lineær indgang til en eksponentiel / antilog aktuelle kilde. Jeg forsøger dette nu - men mine hidtidige resultater har været blandede. En sand Linear strømkilde dog giver mig langt bedre resultater - så jeg leder efter muligheder her. Tak igen.

Hvad er de nuværende niveauer? Vil du have de samlede strømme for at gå til OTA eller blot et udsnit af de aktuelle værdier?

Så ikke multiplexing men så A, B eller A + B strøm som input? Current sammenfatning er muligt ved enhver form for nuværende forstærker / buffer, fx nuværende forstand forstærker eller nuværende spejl.

[size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 17:41 ---------- Forrige post var på 17:36 --- ------- [/size] [/color] [quote = FVM, 1035144] Så ikke multiplexing men så A, B eller A + B strøm som input
Ja - enhver kombination af input A og? / eller B på output - som den nuværende. [Quote = FVM, 1035144] Aktuel sammenfatning er mulig ved enhver form for nuværende forstærker / buffer, fx nuværende forstand forstærker eller nuværende spejl [/QUOTE] Så kunne jeg bare slutte sig til Iout af hver strømkilde (Lin og Exp) til. Iref i i et strømspejlkredsløb? Via en modstand for hver indgang (dvs. en passiv opsummering mixer?) Tak.

Strømkilder kan tilsluttes en summering punkt uden seriemodstande. Skift af input strømme kan enten gøres med en serie switch eller afkobling dioder og en parallel (kortslutning) switch.

[Quote = FVM, 1035177]. Strømkilder kan tilsluttes en sammenfatning punkt uden seriemodstande [/QUOTE] Så har jeg selv brug for den nuværende spejl du foreslog? Kan jeg bare køre Iout af både nuværende kilde i KIH af OTA?

Kan jeg bare køre Iout af både nuværende kilde i KIH af OTA?
KIH terminal af de sædvanlige OTAs er en aktuel spejl input. Du er nødt til at tjekke for nødvendige strøm polaritity og aktuelle kilde overholdelse, de oplysninger, du har ikke fortalt endnu.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back