Simulation af optiske filtre på HFSS

P

priyankguddu

Guest
Hej Alle,

Er det muligt at simulere optiske filtre på HFSS.Jeg kunne ikke få nogen form for henvisning eller eksempler, der viser, hvordan du gør dette.Kunne nogen behage hjælp.

Også er det muligt at simulere optiske systemer som en EDFA?

Tak

Jeg har den lignende spørgsmål.Metallet i IR og højere frekvens betragtes som dielektrisk og dets pemittivity er frekvens afhængig.Når jeg forsøger at definere de dielektriske konstant for metal på bestemte frekvens.Maskeåbningen antallet bliver enorm, og det er tidskrævende.Sådan definerer dielektriske konstant i HFSS fordi det er kompliceret, og den reelle del er negativ.

Dette er også mit spørgsmål.Er det muligt at simulere halvlederes adfærd i HFSS?eller det virker bare med passive enheder.

Du kan søge det fra Google.
Jeg har projekter i HFSS om Communications.but de er af Wireless

Hej

HFSS værker i frekvens domæne hvilket indebærer en lineær regime.Så mit svar på den lineære / ikke-lineær spørgsmål er nej: HFSS ikke kan anvendes til simulering af ikke-lineær elektromagnetiske fænomener (som dem, der er involveret i ikke-lineær optik).For disse slags fænomener den fremherskende metode er FDTD (Finite Difference Time Domain), men jeg har set nogen bruge TLM også (Transmission Line Method).

Om det oprindelige spørgsmål (Simulering af optiske filtre på HFSS) i princippet svaret er positivt, fordi optiske filtre stadig lineære komponenter.I et reelt problem, som påpeget af alionxj, udnyttelsen af HFSS kan være meget problematisk (eller ikke gælder for alle), da problemet involverer komplekse materialer såsom stærkt dispersive medier (som i nogle frekvens kan karakteriseres ved negative dielektriske konstanter) og reelle ledere (som på optisk frekvens skal betragtes som meget lossy og dispersivt dielectrics).

Jeg har ikke indsendt dette spørgsmål til ansoft men jeg søgte i deres reference liste på deres hjemmeside og kunne ikke finde noget om dette emne.Guess I've at finde det på mit eget.Jeg
vil lade jer vide, når jeg er færdig, men i mellemtiden kan du svare hvis nogen fik nogen succes på dette

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back