simulering af 2 antenner i cSt eller HFSS

S

shahid78

Guest
Hej Jeg spørger mig selv, er det muligt i cSt eller HFSS til model 2 antenner med en vis afstand mellem dem og måle S21 mellem dem. hvis nogen succes har modellen en sådan opsætning. Jeg ville sætte pris på, hvis de uplaod deres model. nogen forslag til at skabe en sådan model opsætning ville være særdeles velkommen vidt

Opstillet modellen, som hvis du var modellere en transmission linje. Porte på hver ende. Når det er sagt er der stor sandsynlighed for, at enhver nyttig model vil blive for stor til rent faktisk at køre på enhver rimelig computer. Den første faktor er "en vis afstand". Næste er hyppigere og mere indgående i den modellerede antenner. De tilgængelige RAM er at blive betragtet som godt. Held og lykke og jeg håber du har en kraftig computer. Jeg har modelleret flere antenner, en vis afstand mellem dem, som med held ved hjælp af HFSS. Jeg er ikke frihed til at dele modeller.

hej Azulykit Jamen jeg sætter pris på dine kommentarer på mine spørgsmål. Jeg forstår fuldt ud hvad du nævnt i dit indlæg. Faktisk har jeg med succes modelleret to 2.4GHz dipoler i en afstand af 10 cm. men de resultater jeg fik ikke hvad jeg vil dybest set vil jeg gerne model forsøgsopstillingen til måling af båndgab af EBG strukturer. I denne opsætning bruger vi sonder og løkker på den modsatte side af perodic struktur og end S21 viser placeringen af båndgab. så jeg ville sætte pris på, hvis du kunne bekræfte, om du har modelleret en sådan situation takket

Jeg har allerede gjort det i CST MWS 2008. to samme antenne udstrålende i en PCB både energi ved forskellige porte. held og lykke!

Hej Shahid, behøver du ikke dipoler, hvis du ønsker at simulere S21 egenskaberne for en EBG overflade. I HFSS kan du sætte en EBG design (mere end 3 celler / svampe) i bunden af en rektangulær kasse. Så kan du definere en PEC BC under svampe (som stelplade), PMC f.Kr. i stikledninger af svampe (til at producere en periodicitet) og stråling f.Kr. i toppen af EBG celler (du er nødt til at designe simulering kasse med en højde meget højere end tykkelsen / højden af svampe / celler). Endelig kan du bruge to Waveports på de resterende to ansigter rektangulære simulation kassen. Derefter, når du simulere, kan du nemt plotte S11 og S21 parametre mellem de to havne, når de passerer / passerer gennem EBG celler. Bye, Pere

hvordan man kan se effekten af stråling mønster af en antenne på andre placeres fysisk adskilt .. i HFSS

Hej Pere tak for dine kommentarer på mine indlæg. Jamen jeg aldrig få gode resultater med den metode, du nævnte. Thats hvorfor jeg er på udkig efter en anden metode til at finde båndgab position dog et spørgsmål om modellering setup nævnt af dig. du sagde anvender stråling randbetingelse på toppen af EBG celler. Mente du oven på EBG struktur eller toppen af simulation rektangulær kasse? hvis jeg vi anvender straaler BC på toppen af rektangulær kasse så når vi anvender bølgeleder porte, på bunden af havnene vil vi have PEC og på toppen af havnene vil vi have stråling BC. behøver du tror, vi Shoud har PEC f.Kr. i toppen og bunden af waveguide havn korrigere mig, hvis jeg tager fejl tak for din interesse for dette emne angår

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back