Simulering af en mikrostrip transmission linje

S

swastik

Guest
Kan nogen hjælpe mig ved at give den grundlæggende skitse af det Simulering af en mikrostrip transmission linje helst i MATLAB

Hej! Jeg tror ikke, det er muligt at simulere en mikrostrip TL på Matlab. Har du nogen erfaring med at simulere en MW model i Matlab? Itzik

Hej, hvorfor ikke bare bruge impendance og fase til at beskrive mikrostrip linje i MATLAB Cheng

Hej Cheng! Det er umuligt at repræsentere en mikrostrip TL med bare impedans og fase, fordi dette TL er fordelt og har fase ophobning som en funktion af en fjern (længde). Dens catagorized som distribueres TL og ikke som klumpet (diskret). Jeg kan vide med sikkerhed, at du kan simulere og beregne de diskrete / slået kredsløb med Matlab (c), men aldrig noget fordelt. (Gælder for nu) Regards, Itzik

[Quote = itzikhaim] Hej Cheng! Det er umuligt at repræsentere en mikrostrip TL med bare impedans og fase, fordi dette TL er fordelt og har fase ophobning som en funktion af en fjern (længde). Dens catagorized som distribueres TL og ikke som klumpet (diskret). Jeg kan vide med sikkerhed, at du kan simulere og beregne de diskrete / slået kredsløb med Matlab (c), men aldrig noget fordelt. (Gælder for nu) Regards, Itzik [/quote] hmm. hvis Spice og andre RF-simulatorer kan håndtere TL rimelig godt jeg ikke se håbløst at bruge Matlab med simular algoritme / formel .. og hvis se på google jeg ser mange link, hvis du bruger 'Matlab transmissioner linje "som søgeord.

Hej, Det er svært at gøre, hvad man kaldte 'simulering af mikrostrip linje ved hjælp af MATLAB', men hvis du bare vil have en bredde og længde værdi for visse impedans og elektriske længde på bestemt frekvens, kan du få det fra transmissionsledning lommeregner fra Microwave Office eller ADS. Jeg har set mange links, såvel i www for mikrostrip line regnemaskine.

Hej xxargs! Jeg kan sige dig lige om muligheden for simulation TL i Matlab. Men jeg kan henvise til det, stadig, som 'umulig mission' efter at vide meget kraftfulde værktøjer design som CST, HFSS og endda FEKO (en lille smule). For mig er det meget frustrerende at programmere (som C + + lang.) En given matrix, der repræsenterer en TL fase karakteristik. Du må ikke gøre dette - lad den færdige Microwave software til at håndtere det for dig. Good Luck

Tag et kig på bogen "striplinen og slotline" af Gupta. Linker

Der er en anden enkel TL Calculator @ h ** p: / / www.hp.woodshot.com / appcad / appcad.htm

Denne ene er fra Rogers h ** p: / / www.rogerscorporation.com / MAE / mwi_java / Mwij_vp.html

u anjust brug impendance og fase til at beskrive mikrostrip linje i MATLAB

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back